آشغال جمع کن مردم را دور خود جمع کرد!

کمک کردن به همنوع باید در تمام طول سال و عمر انسان ادامه پیدا کرده و مختص به ایامی خاص نباشد تا هرگز شاهد نباشیم کسی بر اثر نداری و گرفتاری،گوشه خیابان جان ببازد،به خصوص کودکان و نوجوانان.

آشغال جمع کن مردم را دور خود جمع کرد!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|ادبیات

چند روزی پیش از حلول ماه محرم از خانه بیرون زدم تا به مقصد مقصود بروم.سوار بر تاکسی شدم.راننده سریع دنده را چاق کرد و رفت.چند متر جلوتر،سرعت را کم کرد و به سمتی نگاه کرد،من نیز با چشم خویش نگاهش را تعقیب کردم.

نوجوان آشغال جمع کنی،نزدیک یک سطل آشغال دمر روی زمین افتاده و گونی سنگین اش نزدیک او روی زمین پهن بود.چند نفری بالای سر او با فاصله و اکراه ایستاده بودند.مامور جوانی نیز با بی سیم در حال کسب تکلیف بود.

گویا رهگذران پیش از تماس با اورژانس به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده بودند.آن گونه که نوجوان بیچاره روی زمین افتاده بود،نشانه ای از حیات در وی دیده نمی شد.راننده گازش را گرفت و رفت.

چند روزی است که از آن فاجعه می گذرد،اما هنوز ذهنم درگیر آن است و سوالات متعدد به مغزم فشار می آورند:دلیل مرگ اش چه بوده؟تشنگی مفرط؟گرسنگی؟سنگینی بار؟گرمای طاقت فرسا؟بیماری و…؟ واقعا چه بوده؟اگر از تشنگی و گرسنگی جان سپرده باشد که وای بر حال همه ما!

چرا نوجوانی با این سن و سال، باید این چنین گوشه خیابان جان دهد؟معتادان بسیاری را دیده بودم که گوشه کوچه و خیابان مرده  بودند،اما چنین مرگ تلخ و دردناکی که برای نوجوانی زحمتکش رخ داده را،نه شنیده و نه دیده بودم.چنین مرگی لایق چنین زحمتکشانی نبوده و نخواهد بود.چه کسی پاسخگوی این فاجعه خواهد بود؟

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

در تمام طول عمرم،چشم امید به دست هیچ دولت و دولتمردی نداشته و ندارم،اما به کرم مردم همیشه امید داشتم و دارم.هرچند که برخی سنگدل تر از اشقیا بودند و هستند و رحمی به هیچ گرفتار و گرسنه ای نکرده و نمی کنند،اما همیشه هستند انسان هایی وارسته و دلسوز که تاب گرسنگی و گرفتاری همنوع را نداشته و ندارند.اگر این افراد خیر نبودند،خیلی وقت پیش نسل بشر در خطر انقراض قرار می گرفت.

بسیاری در این مملکت پول شان از پارو بالا رفته و دیگر صفرهای حساب آنان قابل شمارش نیست،مفت چنگ شان،اما چه می شود بخش ناچیزی از آن را خرج مردم گرفتار و بیمار کنند؟کمک کردن،اجباری نیست،اختیاری است،لذتش هم در همین بوده و خواهد بود.

اگر ماه محرم آغاز شده بود،این نوجوان آشغال جمع کن،بی شک از خیرات و نذورات مردم، هم آبی گوارا و شربتی خنک به دست اش می رسید تا گلویی تازه کرده و هم ظرف غذایی تا شکم گرسنه خویش را سیر کند.

کمک کردن به همنوع باید در تمام طول سال و عمر انسان ادامه پیدا کرده و مختص به ایامی خاص نباشد تا هرگز شاهد نباشیم کسی بر اثر نداری و گرفتاری،گوشه خیابان جان ببازد،به خصوص کودکان و نوجوانان.

آشغال جمع کن بینوا با مرگ خویش، مردم را دور خود جمع کرد و پیام مهمی به سمع و بصرشان رساند.امیدواریم درک و فهم کنند.

خداوند این نوجوان بی پناه را بیامرزد و در آن دنیا جای مناسبی به او اختصاص دهد تا مصایبی که در این دنیا کشیده جبران شود.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

25 − = 15