نه هنرمند ،نه مدیر

برنامه های نوروز امسال تلویزیون چنگی به دل نمی زند و انتقادات جدی را متوجه برنامه ریزان رسانه ملی کرده است،بااین وجود «هنرلند»تلاش کرده است تا انعکاس مناسبی از زحماتی که در برخی از برنامه های نوروزی نمود یافته است ،داشته باشد ،که البته این کار نیز موردانتقاد برخی از خوانندگان وکاربران محترم قرارگرفته است.آنچه می خوانید نوشته انتقادی یکی از هنرمندان مشهور سینما و تلویزیون است ،که درانتقاد از پوشش تفصیلی برنامه های نوروزی شبکه های مختلق سیما در وبسایت«هنرلند» نوشته و برایمان ارسال شده است.نام نویسنده بنا به درخواست ایشان در«هنرلند» محفوظ می ماند.

داره چه اتفاقی می افته؟ چی به سر هنرمندای تلویزیون اومده؟

چرا کارهای تلویزیون روز به روز بی خاصیت تر میشه؟

مشکل از مدیریته یا ساختار؟

بی پولیه یا کمبود زمان؟

آیا هنرمندای ما کارشون رو بلد نیستن یا یادشون رفته؟
من فکر می کنم ممکنه درصدی از همه این ها باشه اما اصلش این نیست.. فقدان تعهد و دلدادگی.. درد بزرگ برنامه های تلویزیونه
فیلم و سریال ها داره با پول ساخته میشه نه با عشق و شور هنرمند.. انگار کسی دغدغه ای جز تکاثر نداره کسی دغدغه کیفیت نداره این دغدغه نداشتن دو وجه داره یک بخشش به خود هنرمندا مربوطه که برای کار خودشون ارزش قائل نیستن و بخش دیگه اش به ساختار و مدیریت رسانه ارتباط داره..

محکی برای تشخیص سره از ناسره در دست مدیران تلویزیون نیست.. وقتی سریال های بی کیفیت و پر هزینه تلویزیون با انتقادها و تمسخر فراوان مخاطب پخش می شه و در عوض دست اندرکاران مورد تشویق و تقدیر قرا می گیرن پیام روشنی به سایر برنامه سازان داره.. یعنی هر چیزی بسازید که بر اساس یک محتوای غنی باشه حتی اگر به ضد اون محتوا تبدیل بشه قابل تقدیرید!!

اما البته این هم قاعده قطعی نیست !

بخش دیگه ای از برنامه ها محتوای قابل توجهی هم ندارن..

تاک شو هایی هستند که به تقلید از برنامه های اونور آبی ساخته می شن مثل شب کوک و.. موضوع فقط رقابته حتی به قیمت زیر پا گذاشتن ارزش ها و سبک زندگی ایرانی اسلامی که تلویزیون خودش رو مدافعش می دونه..

اینجاست که بیشتر به نقش مدیریت رسانه پی می بریم مدیریتی که صاحب فرقان باشه.. و صادقانه و به دور از غرایض جناحی و گروهی و با استفاده از کارشناسان دلسوز و کاربلد به اصلاح امور بپردازه.. فعلا نه این راداریم نه آن را.. نه هنرمند و نه مدیر…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 1 =