معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا:تئاتر، بستری مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا گفت: بهره‌مندی از توان هنرمندان می‌تواند حس انسان‌دوستی، همدلی و همراهی را در جامعه تعمیم دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا:تئاتر، بستری مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است|سرزمین هنر|تئاتر

سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه دیدار با اعضای گروه تئاتر نابینایان و کم‌بینایان «باران» و نمایش این گروه در تالار مشاهیر تئاتر شهر تهران، علاوه بر تحسین فنی و زیبایی ‌شناسانه نمایش «گروه باران»، ترویج نشاط و زندگی پرامید آنان را مایه مسرت و گونه‌ای عینیت ‌یافته از سایکودرام (تئاتر درمانی) دانست.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا با تاکید بر استفاده از ظرفیت به‌سزا و بستر معنوی تئاتر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: بهره‌مندی از توان هنرمندان می‌تواند حس انسان‌ دوستی، همدلی و همراهی را در جامعه تعمیم دهد.

وی افزود: این عزیزان علی‌رغم ناتوانی ظاهری و جسمانی (نابینایی، کم‌بینایی و …) هنرمندانه توانستند تئاتری با موضوع اعتیاد به نمایش بگذارند و با انتقال حس خوب انسان ‌دوستی و همذات‌پنداری، مخاطب را به گونه‌ای جذاب و شیرین درگیر موضوع تلخ اعتیاد کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا با بیان اینکه امروز اعتیاد به عنوان معضلی اجتماعی خانواده‌ها را گرفتار خود کرده است، گفت: در این تئاتر به ‌درستی گروه ‌درمانی به عنوان راهکار رهایی فرد از چنگال اعتیاد تاکید شده است. البته مهم ترین مسئله خاستگاه و اراده فرد گرفتار است که خود بخواهد درمان شود، در این صورت با گروه ‌درمانی و کمک خانواده به طور قطع درمان به جامعه بازمی‌گردد.

وی تماشای این تئاتر را تلنگری دانست که به مخاطب یادآور می‌شود خداوند بخشنده، نعمت‌های بی‌شماری را به انسان عطا کرده است و افزود: من و شما در تمرینی ساده اگر فقط یک ساعت چشم‌های مان را ببندیم به طور ملموس‌تری حس می‌کنیم بینایی چه نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم،اما این عزیزان هنرمند با وجود نقص جسمانی خوشحال و امیدوار به آینده با تقویت توانایی‌های درونی خود توانسته‌اند به هدف و خواسته های خود دست یابند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

منتظرالمهدی خاطرنشان کرد: پشتکار، تمرین، ممارست، همت و توکل به خدا از مشخصه‌های بارزی است که در وجود این عزیزان موج می‌زند و باید از تک‌تک این هنرمندان درس زندگی و امید به آینده را آموخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا همچنین بر بستر گسترده و معنوی تئاتر تاکید کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت و بستر گسترده و معنوی تئاتر که در بسیاری از زمینه‌ها مغفول‌ مانده، آن‌طور که بایسته و شایسته است در فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی جامعه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شویم، چراکه چنین افراد توانمندی به ‌زیبایی می‌توانند حس انسان‌دوستی، همدلی و همراهی را به مخاطب منتقل کنند. باید در این مسیر موانع را برداریم و راه را هموار کنیم.

سخنگوی پلیس با تاکید بر اینکه معتاد نشوید که درمانش سخت است، توضیح داد: برای بازاجتماعی و درمان فرد معتاد به عنوان یک بیمار و رهایی از چنگال اعتیاد باید همه با هم همان طور که اشاره شد با گروه درمانی و به کمک خانواده اقدام  کنیم.

گفتنی است، «گروه تئاتر نابینایان و کم‌بینایان باران» با بیش از ۱۰ سال سابقه و ۴۰۰ اجرا توانسته است از جشنواره‌های مختلف نظیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر جایزه کسب کند.

در پایان این مراسم هدایایی از سوی معاونت اجتماعی فراجا به اعضای این گروه اعطا شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 38 = 42