مجید زین العابدین،کپی برابر اصل مدیران اسبق و سابق فارابی!

بعد از رفتن سیدمحمد بهشتی،دیگر مدیر باقدرتی بر مسند بنیاد فارابی ننشسته و هرکه آمده،به جای رد پای خوب،کارنامه ای بد از خود به یادگار گذاشته است.

مجید زین العابدین،کپی برابر اصل مدیران اسبق و سابق فارابی!|سرزمین هنر|سینما

ایسنا:مدیران عامل بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تفاهمنامه همکاری جامع در زمینه توسعه سینمای کودک و نوجوان و زیرساخت‌های مربوط به این گونه سینمایی را امضا کردند.

بنیاد مهم فارابی از نهادهای تاثیرگذار در عرصه سینمای ایران بود،اما چند دهه است به خاطر سکانداری مدیران کارنابلد، کارایی خود را از دست داده و به محلی برای برگزاری دورهمی های دوستانه تبدیل شده است!

بعد از رفتن سیدمحمد بهشتی،دیگر مدیر باقدرتی بر مسند بنیاد فارابی ننشسته و هرکه آمده،به جای رد پای خوب،کارنامه ای بد از خود به یادگار گذاشته است.

بنیاد فارابی اکنون برای بسیاری(به خصوص دوستان و آشنایان) حکم کیف پول را پیدا کرده.بیش از دو دهه است که این نهاد مهم سینمایی، نه تنها هیچ دستاوردی برای سینمای ایران نداشته،بلکه آسیب هایی نیز به آن زده و می زند.

این بنیاد در حال حاضر به نهادی پول بر باد ده تبدیل شده که نبودن آن بسیار بهتر از بودنش است.

بعد از تغییر و تحول اخیر و نشستن یک مدیر تلویزیونی بر مسند یک بنیاد سینمایی،انتظار می رفت تحولی در این نهاد صورت بگیرد،اما خیلی زود امیدها،ناامید شد.

مجید زین العابدین،اخیرا به عنوان اولین اقدام،با کانون پرورش فکری تفاهمنامه همکاری امضا کرده است.درست همان کاری که مدیر قبلی چند روز پیش از برکناری اش انجام داده بود!

آیا با آمدن و رفتن مدیران،تفاهمنامه ها مانند وضو باطل شده و احتیاج به تجدید وضو است؟!مگر می شود در عرض کمتر از یک ماه،فارابی دو تفاهمنامه یکسان با کانون پرورش فکری ببندد؟!

به نظر می آید زین العابدین نیز اراده کرده یا اراده اش داده اند تا راه مدیران کارنابلد اسبق و سابق را ادامه داده و دست به تغییر و تحول نزده و بنیاد را از این حالت نابسامان بیرون نیاورد.گویا این وضعیت بیشتر به کار مدیران و دوستان و آشنایانی که از این نهاد منتفع شده و می شوند،می آید.

مهم ترین کار در بنیاد فارابی،تغییر ساختار مدیریتی و شوراهای عجیب و ناکارآمد آن است،نه بستن تفاهمنامه هایی که هیچ گاه به سرانجام نرسیده و نمی رسند.

با این اقدام اخیر،مدیر جدید فارابی نیز نشان داد دوست دارد برای حفظ کرسی خود در این نهاد،بیشتر یک ماشین امضا باشد تا فردی تاثیرگذار!بهترین کار هم مطمئنا چون مدیران اسبق و سابق انجام کارهای صوری و تبلیغاتی مانند بستن قراردادهای بی سرانجام است.

از نظر ما مجید زین العابدین،کپی برابر اصل مدیران اسبق و سابق فارابی است و هیچ فرقی با آنان نداشته و ندارد.

می دانستیم که امید بستن به مدیر جدید هم اشتباه است،اما چکنیم که انسان به امید زنده است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

37 + = 41