شبکه خانگی در آغوش صداوسیما آرمید!

سینه زنی گروهی، اهالی سینما را به جایی نمی رساند و درجنگ قدرت و ثروت میان سیمایی ها وسینمایی ها آنکه قدرتمندتر و پولدارتر و به سیاست نزدیک تر است، برنده خواهد شد.

شبکه خانگی در آغوش صداوسیما آرمید!|سرزمین هنر|جبارآذین|سینما

سرانجام جنگ قدرت برسرتصرف شبکه خانگی میان سینمایی ها و سیمایی ها، به نفع صداوسیمای پولدارتر و قدرتمندتر تمام شد و بر شعف و شادمانی خورندگان و برندگان بودجه و امکانات این شبکه بازیچه و ثروتمند افزود و باز هم سر سینمایی ها بدون کلاه ماند.

از این بدتر لشکرکشی های طوماری-به جز چند تن که صادقانه برای کمک به بهبود حال سینما وارد این معرکه شدند- جماعتی بود که گمان می کردند با حمایت از نامدیران ناکارآمد سینما، مبتنی بر بازگشت شبکه خانگی به وزارت ارشاد،می توانند بر سر سفره این شبکه چرب بنشینند! اما همان گونه که طی چند یادداشت صریح و شفاف نوشته بودم، کارشان بدون نتیجه ماند.

نوشته بودم که این حرکت ها و حمایت های طومارهای گروهی از این و آن گروه بدون ثمراست و هیچ کدام از دار و دسته های سینمایی ها و سیمایی ها مورد تایید و اطمینان خانواده هنرمندان نیستند و باید شبکه خانگی و همچنین فرهنگ و هنر و سینمای کشور به اهل آن واگذار شود، ولی هشدار مرا نشنیدند.

یادآور شده بودم که سینه زنی گروهی، اهالی سینما را به جایی نمی رساند و درجنگ قدرت و ثروت میان سیمایی ها وسینمایی ها آنکه قدرتمندتر و پولدارتر و به سیاست نزدیک تر است، برنده خواهد شد،لیکن بازهم این تذکر را نشنیدند.

نوشتم که این قبیل تصمیم ها در جاهای دیگر گرفته می شود و اعتراض و انتقاد و پیشنهاد سینماگران و هنرمندان و اندیشه و هنر خریدار ندارد و تعیین کننده اصلی جدال میان سیاست و فرهنگ،قدرت است، نه فرهنگ ،ولی….تا امروز که در پشت و روی پرده، شبکه خانگی، به طور رسمی در اختیار صداوسیما قرار گرفته تا از آن یک بازار مکاره دیگر ازجنس سیمافیلم بسازد.

باز هم متاسفم که برای هزارمین بار درستی تحلیل های نگارنده اثبات می شود. معلوم نیست اهالی گرفتار و بیکار و متفرق سینما تا چه زمان می خواهند،همچنان ناامیدانه و گم کرده راه، خود را به در و دیوار زنند،درحالی که دیگر به این مهم رسیده اند که فرهنگ و هنر،سینما و صداوسیما ،اگر قرار است بمانند و قوام یابند، باید از قالب های رسمی و نمایشی و فرمایشی خارج شده و به هنر و فرهنگ ملی و مردمی بپیوندند و اداره آنها به اهل متخصص و متعهد فرهنگ و هنر و سینما واگذار شود!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

80 − = 72