انتشار کتاب «سردار گیله‌مردان»

کتاب «سردار گیله‌مردان» به قلم نرجس توکلی لشکاجانی منتشر شد.

انتشار کتاب «سردار گیله‌مردان»|سرزمین هنر|کتاب

کتاب «سردار گیله‌مردان» خاطرات مردم گیلان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس  به قلم نرجس توکلی لشکاجانی و توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب که هشتمین جلد از عناوین ناشر درباره خاطرات مردمی از ایام شهادت سردار سلیمانی است، چنین آمده است: کلمه «سردار» برای گیلان و گیلانی به هیچ وجه واژه غریبی نبوده و نیست. در حافظه تاریخی هر گیلانی، نام سردار  مشحون از قهرمانی و جوانمردی و غیرت بزرگ‌مردی است که در برابر بزرگ ترین ابرقدرت ها ایستاد و به شهادت رسید: میرزا کوچک خان جنگلی.

با وجود گذشت ۱۰۰ سال از شهادت میرزا، هنوز هم می‌توان داستان‌های قهرمانانه او در برابر تجاوز شوروی را از زبان قدیمی‌های گیلان شنید. هنوز هم نوای حز‌ن‌انگیز گیلک‌زنان غیور را می‌توان شنید که در سوگ این بزرگ‌مرد تاریخ، ناله و فغان سر می‌دهند.او را برادر خطاب می کنند، در دل، قربان صدقه‌اش می‌روند و از نهایت ایثار و از خودگذشتگی‌اش که سایه امنی برای مردم فراهم کرد، قدردانی می‌کنند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

سردار قاسم سلیمانی بعد از همایشی که سال ۱۳۹۵ در رشت برگزار شد،در جمع رزمندگان گیلانی فاتح نبل و الزهرا و برای قدردانی از این حرکت و جهاد عظیم، انگشترش را به فرمانده گیلانی‌ها، سردارحق‌بین داد و گفت: من افتخار می‌کنم که رشتی هستم، آن رشتی که ما دیدیم و شناختیم.

به گفته سردار حق‌بین، سردارسلیمانی نذر کرده بود تا وقتی که زنده است، روزی پنج تا صلوات برای گیلانی ها بفرستد.

این کتاب کوششی است برای ثبت سوگواری‌های مردم گیلان در عزای بزرگ‌مردی که تاریخ به احترامش قیام کرد، مردی که سراسر زندگی‌اش حماسه بود و با شهادتش حماسه‌ای دیگر آفرید؛ حماسه‌ای که رمز آن، پررنگ شدن کلمه وحدت بود. در سوگ او همه مردم گیلان، به دور از رنگ و قوم و نژاد و لهجه و جناح‌بندی‌های سیاسی، به میدان آمدند و چونان عزای عزیران شان به سوگ نشستند.

«سردار گیله‌مردان» که تحقیق آن برعهده فاطمه آقائی و زینب کریمی بوده و تدوین آن توسط نرجس توکلی لشکاجانی صورت گرفته است در ۱۳۶صفحه، شمارگان ۱۰۰۰نسخه و قیمت ۳۰هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده است . علاقه مندان برای تهیه این کتاب‌، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر @raheyarpub و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

99 − = 94