سیدرضا اورنگ:سینماگران امنیت شغلی می‌خواهند،نه بیانیه!

کار سینما و هنر یك شغل دائم نیست.برای همین سینماگران باید حداقل دو-سه کار انجام دهند تا در طول سال بتوانند از آن درآمد امرار معاش کنند.

سیدرضا اورنگ:سینماگران امنیت شغلی می‌خواهند،نه بیانیه!|سرزمین هنر|سینما
سیدرضا اورنگ در برنامه «سینما معیار» گفت : مدیریت بر سینمای ایران باید دلسوزانه باشد.مدیران باید درد سینماگران گرفتار را درک کرده و این مهم را بفهمند که آنان فقط به دنبال پول نقد نیستند ،بلکه امنیت شغلی می خواهند.
-کار سینما و هنر یک شغل دائم نیست.برای همین سینماگران باید حداقل دو-سه کار انجام دهند تا در طول سال بتوانند از آن درآمد امرار معاش کنند. سازمان ها را با هدف کمک به سینما ایجاد کرده اند،اما با وجود تعدد سازمان ها،نهادها و شوراها، سینما و سینماگران به حال خود رها شده اند تا در مشکلات دست و پا بزنند.هیچ برنامه مدونی در بخش دولتی و خصوصی سینما برای کمک مستقیم یا غیرمستقیم به سینما وجود ندارد.
 -اعضای صنوف خانه سینما همواره با خودشان و هیات مدیره و مدیر درگیری دارند،زیرا اکثر اعضای هیات مدیره و مدیرانی که تاکنون مسوولیت را به دست گرفته اند،به فکر معشیت سینماگران نبوده و نیستند.یا دنبال مطامع خویش اند یا اهداف ویران کننده سیاسی که به آنان تحمیل شده و می شود را دنبال می کنند.
-تهیه کنندگانی که با ارگان ها و نهادها کار می‌کنند باید در بخشی از  سهام فیلم تولیدی سرمایه گذاری داشته باشند تا بتوانند درباره آن تصمیم گیری کنند.
– باید خانه سینما در کارهای دیگر دخالت نکرده ، از سیاست بازی و دادن بیانیه های واهی دست بردارد و فقط به امور معیشتی سینماگران  بپردازد. باید مانند یک کمپانی اعضای خود را حمایت کند. زمانی هنرمندان و سینماگران دست همکاران آسیب پذیرشان را می گرفتند تا زمین نخورند،اما امروز کمتر این اتفاق می افتد.
برای کمک به سینماگران،در مرحله اول باید کسانی که مشکل مالی حاد دارند و آسیب دیده‌اند را شناسایی و بر اساس نیاز دسته بندی کرد.  برای آنها باید ایجاد شغل کنند. زیرا اگر برای سینماگران و هنرمندان امنیت شغلی وجود نداشته باشد، امنیت جانی نیز وجود نخواهد داشت. باید یک فرد دغدغه مند و دلسوز مسوول این مهم باشد و بر حسب اولویت نیاز و عدالت نام شان را ثبت و به کارشان رسیدگی کند. با دستورالعمل اداری نمی‌توان مشکل را حل کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

72 − 67 =