تسلط تفکر احمدی نژادی بر سازمان سینمایی!

وقتی می توان امور مربوط به سینما را به طور حرفه ای و بدون هدر دادن بیت المال مردم انجام داد،چرا باید راه پرخرج و بی فایده را در پیش گرفت؟

تسلط تفکر احمدی نژادی بر سازمان سینمایی!|سرزمین هنر|سینما

ملانصرالدین:دوران کابوس وار ریاست جمهوری احمدی نژاد در ایران، سال هاست که به پایان رسیده ،اما آثار آن همچنان در برخی از وزارتخانه ها وسازمان ها وجود دارد و همچنان آسیب می زند.

یکی از سازمان هایی که در دولت جدید به نظر می آید تسلط تفکر احمدی نژادی بر آن سایه سنگین انداخته سازمان سینمایی وزارت ارشاد است.

دو نشانه مهم این تسلط،یکی گماردن برخی از مدیران کارنابلد و ضعیف بر مسند مدیریت های مهم این سازمان است و دیگری سفرهای تفریحی،بیهوده و بی نتیجه استانی است که متاسفانه همچنان ادامه دارد و هیچ دستاوردی نداشته.

مطمئنا رییس سازمان سینمایی در هر سفری که می رود برخی از مدیران و غیره را نیز با خود همراه می کند تا در طول سفر و اقامت تنها نباشد.وقتی حساب کنید پول هواپیما،اقامت و خورد و خوراک این افراد را،مبلغ قابل توجهی می شود.اگر آن را ضربدر تعداد سفرها کنید که مخارج به سمت نجومی سوق پیدا می کند.

اگر این سفرها مفید باشد و اتفاق جدیدی در عرصه سینمای استان ها و شهرستان رخ دهد،می گوییم نوش جان تان باد لذت این سفرها و اطعمه و اشربه ای که خورده و نوشیده اید،اما به واقع مفید بوده است؟

اگر حتی نیمچه مفید هم بوده باشد باید آثار آن به چشم و گوش بیاید که نیامده و نخواهد آمد.

اگر ریاست سازمان سینمایی مخارج این تورهای گردشگری را از حساب پرشمار خود پرداخته یا بپردازد،اصلا به ما و هیچ کس دیگری مربوط نبوده و نیست،وقتی به همه مربوط می شود که پول آن از بیت المال مردم بخت برگشته و بحران زده برداشته و هزینه کرده باشند.

سفر به استان های نزدیک و دور،زیارت قبور شهدا(با انتشار عکس و فیلم و…) ، جلسه گذاشتن های تکراری ، گفتن تکرار مکررات و دادن شعارهای عملی نشدنی،چه گره ای از معضلات سینمای ایران باز کرده و می کند؟!

مرکز سینمای ایران،یعنی تهران با مشکلات عدیده روبروست و غنی و فقیر این سینما از دست مشکلات و عملکرد ضعیف سازمان سینمایی فریاد اعتراض و گلایه شان به آسمان بلند است.وقتی هسته اصلی سینما مشکل دارد،چگونه می توان مشکلات استان ها و شهرهای دیگر را حل کرد؟

راه رسیدگی به مشکل سینمای استان ها،سفر گردشگری گروهی نیست،بلکه رییس سازمان سینمایی باید فردی کاربلد، سینماشناس، مورد اعتماد ،عادل،دلسوز و باوجدان را مامور کند تا این شخص کارشناس به تمام نقاط کشور سفر کرده،در ابتدا مشکلات را یافته و به سمع و بصر رییس سازمان سینمایی برساند تا اول با معضلات آشنا شوند و بعد چاره ای برای آنها بیندیشند.در این صورت می توان بدون دادن شعار ،انتشار عکس و خبر سفر در رسانه ها و هدر دادن بیت المال مردم،به نتیجه مطلوب رسید.

امیدواریم ما اشتباه کرده باشیم و تفکر احمدی نژادی در سازمان سینمایی سایه سنگین نگسترانیده باشد،هرچند که برخی از مدیران فعلی سازمان سینمایی،در آن دوران برای ریاست جمهوری احمدی نژاد ،بسیار تلاش کرده و با جمع کردن دوستان همفکر کمک های تبلیغاتی شایانی به ستاد انتخاباتی او کردند.البته مزد زحمات شان را هم گرفتند!

وقتی می توان امور مربوط به سینما را به طور حرفه ای و بدون هدر دادن بیت المال مردم انجام داد،چرا باید راه پرخرج و بی فایده را در پیش گرفت؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

69 − 59 =