آقای وزیر ارشاد،حق ندارید و نمی توانید آرمان کسی را تغییر دهید!

چرا وعده های وزیر ارشاد عملی نمی شود؟!هر فرد عادی نیز وقتی حرفی زده یا قولی می دهد،وظیفه عرفی ، شرعی و اخلاقی دارد که به آن عمل کند.آیا وزیر ارشاد وظیفه عرفی ، شرعی و اخلاقی بر گردن ندارد که به وعده ها عمل نمی کند؟!

آقای وزیر ارشاد،حق ندارید و نمی توانید آرمان کسی را تغییر دهید!|سرزمین هنر|سینما

مهر-وزیر ارشاد:کسانی که اظهار ندامت و پشیمانی کردند و به آغوش مردم و جامعه برگشته‌اند تلاش می‌کنیم برای آنها فضای کار را فراهم کنیم،اما کسانی که همچنان سر ناسازگاری با آرمان‌های مردم ایران را دارند قصه‌شان متفاوت است.

سال گذشته تقریبا در همین ایام بود که وزیر ارشاد وعده داد به زودی ممنوع الفعالیتی برخی از هنرمندانی که بیش از چهار دهه از ممنوعیت آنان می گذرد برداشته می شود.اکنون نزدیک به یک سال از دادن آن وعده می گذرد،آیا ممنوع الفعالیتی برداشته شده است؟!

اخیرا نیز درباره ممنوع شدن فعالیت بعضی دیگر از بازیگران نظر جدیدی ارائه می کند.

چرا وعده های وزیر ارشاد عملی نمی شود؟!هر فرد عادی نیز وقتی حرفی زده یا قولی می دهد،وظیفه عرفی ، شرعی و اخلاقی دارد که به آن عمل کند.آیا وزیر ارشاد وظیفه عرفی ، شرعی و اخلاقی بر گردن ندارد که به وعده ها عمل نمی کند؟!

آقای وزیر ارشاد،آیا آرمان همه ملت ایران یکی است؟اگر چنین می انگارید که دچار خطایی فاحش شده اید!هر کسی آرمان های فردی و اجتماعی خود را دارد و نمی توان آن را به احدی تحمیل کرد.

چگونه می توانید از کسی بخواهید که آرمانش را عوض کرده و همرنگ شما شود؟چنین چیزی امکان نداشته،ندارد و نخواهد داشت.

آیا در آیین اسلام و قرآن کریم تاکید شده است که مردم آرمان خودشان را تغییر دهند؟ در قرآن مجید بشیر و نذیر داریم.این به آن معنی است که وعده پاداش و کیفر داده می شود،اما این مردم هستند که باید راه خود را انتخاب کنند.

آیا خداوند نمی توانست همه خلق جهان را مسلمانی مومن بیافریند؟به انسان حق انتخاب داد تا خودش راهش را برگزیند.به آدم و حوا نیز وعده و وعید داد.اگر می خواست همه چیز بر یک مدار باشد،اصلا آنان را با سیب یا گندم امتحان نمی کرد.

آیا نمی توانست ابلیس را پس از تمرد نابود کرده تا اثری از آثارش باقی نماند؟به ابلیس مهلت داد بندگانش را وسوسه کند تا سره از ناسره باز شناخته شوند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

وقتی خداوند به بندگانش حق انتخاب داده است،شما چرا حق انتخاب به کسی نمی دهید؟

شما نمی توانید از احدی بخواهید که آرمانش را تغییر دهد.فقط می توانید درخواست کنید که در چارچوب قانون کشور عمل کنند.

این دو مقوله جداست که تفاوت های آشکاری با یکدیگر دارند.از یک وزیر،آن هم از نوع ارشادی اش،بیش از این انتظار می رود.

شما نباید به فیلمسازان یا دیگر فعالان عرصه هنر،حتی پیشنهاد محتوایی بدهید،چه رسد به مکلف کردن آنان برای خلق اثر با محتوای دستوری شما!

می توانید به عده ای سفارش دهید و سرمایه در اختیارشان بگذارید تا محتوایی که شما دوست دارید را تولید کنند،اما نمی توانید این خواسته را به همه تکلیف کنید.

آیا همه مردم و هنرمندان در ترازی که شما می خواهید هستند که مدام اصرار دارید تا همه تولیدات سینمایی و غیرسینمایی با این ترازو سنجیده شود؟

دیگرانی که در این تراز شما جای ندارند،باید چه کنند؟از همه چیز محروم باشند؟نه چیزی بسازند و نه ببینند؟این عدالت است؟

جامعه طیف های گوناگون دارد، هنر باید پاسخگوی همه آنها باشد،نه فقط یک طیف خاص.وزیر ارشاد یکی از وظایف مهم اش بسط اندیشه است،نه قبض آن.

با دستورات و تاکیدات اداری و تهدیدات نمی شود خلق هنر کرد،از نظر شما می شود؟ همین درخواست های شما باعث شده تا عده ای سودجو از این موقعیت سوءاستفاده کرده،خود را در تراز شما جای زده و با دریافت سرمایه ای عظیم،خود به نفع مادی و غیرمادی برسند،اما برای تراز شما، نه نفع معنوی در پی داشته و نه مادی!آیا وزیر ارشاد به دنبال چنین چیزی است؟

وزیر ارشاد باید عدالت محور و اندیشه گستر باشد،غیر از این باشد،نه عدالتی می ماند و نه اندیشه ای.

جناب وزیر ارشاد،برای اینکه مدام دچار اشتباه نشوید،به جای مشاورانی که به شما اطلاعات نادرست داده و آدرس غلط می دهند، مشاورانی کاربلد،عادل و غیر سیاسی برگزینید که گرایشی به چپ و راست نداشته باشند و دلسوز هنر و هنرمندان باشند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 3