آقایان،«فرهنگ»چند بخش است؟!

هر ثانیه نشستن ایشان بر مسند فرهنگ، به معنای هدر رفتن بیت المال، تداوم تخریب فرهنگ و لطمه جبران ناپذیر به امکانات ملی و مردمی است!

آقایان،«فرهنگ»چند بخش است؟!|سرزمین هنر|جبارآذین|سینما

ده ها دستگاه، سازمان، نهاد و موسسات فرهنگی و هنری با صدها صندلی نشین «خودی» که از سر خیابان فرهنگ هم رد نشده اند، بضاعت آماری، دکوری و نمایشی فرهنگ رسمی کشور را به تماشا گذاشته اند.

دستگاه ها و جریان هایی که روزگاری قرار بود در خدمت حفظ و ارتقای فرهنگ جامعه باشند، ولی روز به روز از مردم، واقعیات  و زندگی ملت، فاصله گرفته و تبدیل به محافل بدون ثمر و مصداق آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی،شده اند.

ابراز نظر و برخورد اخیر این جماعت با قضایای کن، رفتارهای ناپسند هنرمندنماها و فیلم موهن«عنکبوت مقدس» در قالب شعار، گفتار و نوشتار احساسی وعاطفی ،بدون هر گونه منطق و دانش و همچنین صدورانواع بیانیه های سیاسی و اداری، نشان داد، کرسی داران امروز مانند همقطاران پیشین خود، سنخیتی با فرهنگ  ندارند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

از این آقایان باید پرسید: فرهنگ چند بخش است وسینما را با «ص» می نویسند یا با «س؟! باید گفت:فرهنگ با سرهنگ و خرچنگ، متفاوت است!

درادامه برخوردهای شعاری واحساسی افراد مدعی اداره و هدایت فرهنگ کشور، یکی از کسانی که تفاوت فرهنگ با سیاست را نمی داند، از مناسبات و مراودات فرهنگی، بهره ندارد، کار برخورد با رخدادهای کن را از مجرای اصلی آن ،یعنی فرهنگ و تولیدات فرهنگی و هنری و سینمایی و رسانه ای، خارج و ادعا و تقاضا کرده که از جشنواره سیاسی-سینمایی کن به محاکم بین المللی قضایی، شکایت شود.

جالب اینکه او دبیر تشکلی به نام شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است. تشکلی که از زمان تاسیس تاکنون در حد دکور ظاهر شده و هیچ اقدام شاخص فرهنگی از آن دیده نشده است.

ایشان در یادداشتی پیشنهاد و تقاضای خود را مطرح فرموده است.او و تمام مدعیان اداره امور فرهنگی، اگر براستی اهل فرهنگ بودند و کار خود را درست انجام می دادند، ما امروز شاهد فروپاشی فرهنگ کشور، تعطیل سینما، رکود تولیدات هنری و فرهنگی و سینمایی نبودیم.

توانایی های این جماعت، فقط در حد شعار و بیانیه و شکایت و احساس گرایی است.اینان باید بدانند که در پیشگاه مردم و خداوند، در قبال بیت المال، مسوول و پاسخگو هستند و اگر این کاره نیستند که نیستند! بدانند هر ثانیه نشستن ایشان بر مسند فرهنگ، به معنای هدر رفتن بیت المال، تداوم تخریب فرهنگ و لطمه جبران ناپذیر به امکانات ملی و مردمی است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

73 − = 65