‍چرا سینماگران باید تاوان کم کاری های وزیر ارشاد و مدیران سینمایی را بپردازند ؟!

مدیران کلان کشور متاسفانه در آخرین روزهای کاری دولت ها بیشترین اشتباهات را مرتکب می شوند ، چرا که مطمئن هستند بعد از ترک پست خود ، کسی به آنها کاری ندارد .

‍چرا سینماگران باید تاوان کم کاری های وزیر ارشاد و مدیران سینمایی را بپردازند ؟!|سرزمین هنر|شاهپور محمدی|سینما

اخیرا کارزار جمع آوری امضا که در ارتباط با بازگشت مدیریت نمایش خانگی به وزارت ارشاد سر و صدایی به راه انداخته ‌و با استقبال حداکثری سینماگران مواجه شده، چندین نکته مهم را به مدیران حوزه فرهنگ و جامعه سینمایی کشور گوشزد می کند.

چرا باید سوء مدیریت ها باعث شوند تا کار به جایی برسد که نیاز به راه اندازی چنین کارزارهایی داشته باشیم؟

مگر اصحاب فرهنگ و هنر و سینماگران ، مسوول کم کاری ها و ندانم کاری ها و انتخاب های اشتباهی مدیریت ها در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی هستند؟

اگر وزیر ارشاد دولت پیشین،یک فرد متخصص برای تصدی معاونت سینمایی انتخاب می‌کرد، ما امروز شاهد این همه گرفتاری در حوزه سینما و مخصوصا انتقال مدیریت تولید و نمایش شبکه خانگی به یک نهاد رسانه ای دیگر نبودیم .

کسی باید بر مسند ریاست سازمان سینمایی در دولت گذشته می نشست که وقتی موضوع دخالت در امور دولت و ارشاد از طرف برخی نمایندگان مجلس و یک سری نهادها مطرح شد، می بایست قاطعانه و پرقدرت مقابل این افراد و سازمان ها ایستادگی و از حقوق بر حق سینماگران صیانت می کرد تا امروز هنرمندان این رشته، زحمت راه اندازی کارزار جمع آوری امضا برای احقاق حقوق خود را نداشته باشند.

عدم اشراف مدیران سینمایی و افراد تحت امر ایشان در حوزه مدیریتی خود ، نه تنها حوزه نمایش خانگی را با چالش شدید در مدت زمان گذشته، مواجه کرد و موجبات رکود و بیکاری و سردرگمی را در عرصه تولیدات نمایش خانگی رقم زد ، بلکه کار را به جایی رساند که می بایست خود سینماگران به صورت خودجوش آستین بالا زده و کار نکرده ، راه غلط و تصمیم اشتباه آنها را با جمع آوری امضا به طریقی جبران کنند .

هم اکنون نه از وزیر دیروز خبری هست که پاسخگوی کم کاری های خود باشد و نه از رییس سازمان سینمایی منتخب ایشان که در همه امور تخصص داشتند، الا رشته سینما و مدیریت آن!

آنها چند صباحی آمدند و میز مدیریتی سینماگران را اشغال و به زعم خود رزومه فرهنگی برای خود دست و پا کردند و رفتند.

حتی اگر وزیر وقت هم واقعا کاربلد این حوزه  بود ، زمانی که بحث نقل و انتقال مدیریت نمایش خانگی به ساترا مطرح می شد ، می بایست مقاومت  می کرد و حتی اگر زورشان به آنها نمی‌رسید استعفا می داد تا حقانیت این حوزه را به نمایش بگذار، نه اینکه شبکه نمایش خانگی یک سازمان عریض و طویل دولتی را دو دستی تقدیم نهادهای دیگری کند.

واقعا تعریف مدیریت از منظر این گونه آدم ها چیست ؟

آقای وزیر وقت ارشاد می بایست در این زمینه ها پاسخگو باشد که در دولت گذشته ، بدون دقت کافی ،یک سری مدیران اشتباهی غیر متخصص را  به سمت های مختلف گمارد ، بدون توجه به تبعات چنین انتخاب‌هایی !!

هم اکنون نیز، نه خبری از ایشان هست و نه خبری از مدیران غیر متخصص و ناکارآمدشان.

متاسفانه در این آمد و رفت ها نکته بسیار مهمی نادیده گرفته می شود و آن اینکه، چرا وزرای منتخب، صرفا در زمان وزارت خود مورد استیضاح قرار می گیرند، در حالی که کارنامه کاری آنها بعد از ترک مسوولیت شان بیشتر نمایان می شود .

مدیران کلان کشور متاسفانه در آخرین روزهای کاری دولت ها بیشترین اشتباهات را مرتکب می شوند ، چرا که مطمئن هستند بعد از ترک پست خود ، کسی به آنها کاری ندارد . عملا در سیستم دولتی کشور ما به اندازه ای که اختلاس و دزدی یک امر مذموم و نابهنجار شناخته می شود و مورد پیگرد قانون قرار می گیرد ، سوءمدیریت ها و اشتباهات فاحش مدیریتی افراد مورد سوال و بازخواست قرار نمی گیرد . افرادی هم که از وجود چنین خلاءهای قانونی اطلاع دارند، به راحتی وارد چنین کارزارهای رانتی شده و از فرصت های مدیریتی ایجاد شده برای خود ، بدون هیچ تخصصی بهترین بهره برداری را می‌برند.

نکته مهمی که حوزه نظارت و بازرسی کشور نیز هیچ زمانی به آن ورود نکرده و دقتی هم نمی کند و در نهایت این کنشگران اجتماعی هستند که می بایست وارد چنین کارزارهایی شده و به روشنگری بپردازند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

29 − = 28