ساخت مجموعه « مردم معمولی » برای مردم غیرمعمولی!

ساخت مجموعه « مردم معمولی » برای مردم غیرمعمولی! | سیدرضا اورنگ | سینما | سرزمین هنر 

عادت دیرین ایرانیان است که شور همه چیز را دربیاورند و از شدت تکرار انس و جان را به تهوع بیندازند!

این عادت ناپسندیده، مدت هاست به عرصه هنر، سینما، تلویزیون، تئاتر و به خصوص شبکه نمایش خانگی نیز راه یافته و نهادینه شده اشت.

شبکه خانگی و «وی او دی» ها که عرصه جدیدی هستند برای تولید و عرضه فیلم ها و سریال ها، متاسفانه به همان منجلابی که سینما و تلویزیون دچارش هستند افتاده اند و مانند آنها دست و پا می زنند تا کاملا غرق شوند.

اکثر تولیدات شبکه های نمایش خانگی، فاقد کیفیت، فیلمنامه مناسب، داستان گیرا و نوآوری هستند. به آش شله قلمکاری می مانند که محتویات آن را نمی توان از هم تشخیص داد.

شبکه نمایش های خانگی نیز برای خالی کردن جیب مردم بیچاره راه اندازی شده، بدون اینکه فرم و محتوای درستی در قبال پولی که دریافت می کنند ارائه دهند.

در برابر این کم فروشی، متاسفانه سود کلانی هم به جیب می زنند که غیر قابل شمارش است.

مردم معمولی ، سریالی چیپ

اخیر در این فضا سریالی تولید و پخش شده است به نام « مردم معمولی » و آن طور که از محتویاتش معلوم است، برای مردم غیرمعمولی ساخته شده است، زیرا اکثر قریب به اتفاق مردمی که در ایران عزیز می شناسیم،چندان مناسبتی با این مجموعه ندارند.

شبکه خانگی و «وی او دی»ها نیز مانند سینمای ایران رو به قهقرا رفته و نگاه آنان هم مانند اسلاف شان به فیلم و سریال، فقط رقص است و پایکوبی های بی دلیل!

اگر آن زمان بخشی از فیلم ها در کاباره ها می گذشت،به دلیل فضای حاکم بر سینمای آن دوره بود.هیچ ایرادی هم به سازندگانش نمی توان گرفت، زیرا تفکرات و سطح فکرشان در این حد بود.

امروز که به اصطلاح فیلمسازان و سریال سازان خود را تافته ای جدابافته دانسته، خویش را علامه دهر خوانده و فلسفه را نشخوار می کنند، بدون اینکه الفبای آن را بدانند، چرا مانند فیلمفارسی ها فقط به کاباره ها روی خوش نشان می دهند؟

اگر فیلمفارسی خوب بود، چرا آن را بد گفتند؟ اگر بد است چرا از آثارشان تقلید کورکورانه و ضعیف می کنند؟

در آن دوره رقص و میخواری و عربده کشی در کاباره ها به نمایش گذاشته می شد، امروز در سالن ها و خانه های لاکچری!

آن زمان، زنان روی صحنه و میان جمع می رقصیدند و مردان برای شان دست می زدند، این زمان مردان وسط میدان حرکات ناموزون انجام داده و بانوان کف بر کف می کوبند!

رقص ، رقص است

آیا با جابه جا کردن جای زن و مرد،در اصل قضیه تفاوتی ایجاد می شود؟ این وسط انگار فقط حق زنان نادیده گرفته شده است.

اگر زنان حق رقصیدن یا حتی کوچک ترین تکانی ندارند،مردان چرا چنین حقی پیدا کرده اند؟!

در « مردم معمولی » پول حرف اول و آخر را می زند،نه هنر و نه صنعت سریال سازی.

در صنعت سریال سازی جهان، اول به مخاطب فکر می کنند بعد به کسب درآمد،اما در ایران، اول و آخر همه چیز پول است، تنها چیزی که ارزشی برایش قائل نیستند مخاطب است!

بارها دیده و شنیده ایم که در اغلب دفاتر تولید فیلم و سریال، از تهیه کننده گرفته تا بازیگر، همه گفته اند چقدر به ما می رسد؟! کسی نگفته ،چه چیزی قرار است به مخاطب برسد!

در سریال بی کیفیت « مردم معمولی » که پول محور همه چیز بوده، همه را به رقص واداشته، حتی کسانی را که اصلا به خاطره مان خطور نمی کرد،روزی روی صحنه و جلوی دوربین حرکات ناموزون انجام دهند!

در باور بنده، هنر رقص با حرکات ناموزون متفاوت است. هرکسی توانایی ندارد که بتواند از این هنر به خوبی بهره ببرد.

ای سرمایه داران و مال دارانی که در عرصه شبکه نمایش خانگی فعال هستید و افسار «وی او دی»ها را در دست دارید.

می دانیم که به خاطر هیچ، میلیاردها درآمد داشته و دارید. از شما نمی خواهیم که پول را نادیده بگیرید، درخواست داریم در قبال پولی که از جیب مردم بیرون می کشید، کم فروشی نکرده و آثار قوی یا لااقل متوسط به آنان ارائه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − = 16