«ویلای ساحلی» به اکران پاییزی می رسد؟

اینکه چرا «ویلای ساحلی» هنوز پروانه نمایش نگرفته را عوامل سازنده باید پاسخ دهند، ولی اینکه فیلم بتواند حتی با وجود داشتن عطاران بفروشد جای تردید دارد!

«ویلای ساحلی» به اکران پاییزی می رسد؟|محمدرضا فرزانه|سرزمین هنر|سینما

فیلم «ویلای ساحلی» دومین تجربه کارگردانی کیانوش عیاری در گونه کمدی نزدیک به یک دهه و نیم بعد از «روز باشکوه» است. فیلمی با تهیه‌کنندگی رضا رخشان که پیشتر قرار بود تابستان اکران شود، ولی پروانه نمایش نگرفت . حالا با اینکه اعلام شده در برنامه اکران پاییزی است، اما باز هم بعید است به اکران پاییز برسد.

رضا رخشان قبل از «ویلای ساحلی» فیلم «هزارپا» را با حمایت موسسه گلرنگ رسانه تولید کرد و البته عنوان اولین فیلم ۴۰میلیاردی تاریخ سینما را از آن خود کرد . همین باعث شده مجددا سراغ کمدی سازی برود، ولی ورای عقبه هلدینگ گلرنگ و مشارکت فیلمیران در پخش که باعث شد او بتواند «هزارپا» را در زمانی مناسب و با انبوه سالن اکران کند.

از آن طرف حمایت های گلرنگ رسانه نیز موجب شد رایت خانگی آن را با رقمی بالا واگذار کند. در «ویلای ساحلی» به نظر می‌رسد رخشان اتکا کرده به اینکه فیلمش عطاران و پژمان جمشیدی را دارد…

اینکه چرا «ویلای ساحلی» هنوز پروانه نمایش نگرفته را عوامل سازنده باید پاسخ دهند، ولی اینکه فیلم بتواند حتی با وجود داشتن عطاران بفروشد جای تردید دارد!

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

زمانی نه چندان دورتر داریوش مهرجویی هم با عطاران و حامد بهداد در کنارش، فیلم کمدی «چه خوبه برگشتی» را در یک ویلای شمالی تولید و عرضه کرد، ولی نه در جشنواره و نه در اکران مورد توجه قرار گرفت. بماند که فیلم آخر خود عطاران در مقام کارگردان با نام «دراکولا» هم گیشه موفقی نداشت.

پس این تعلل در اکران از تابستان به پاییز و احتمالا از پاییز به زمستان و حتی شاید رونمایی در جشنواره فجر۴۲ و بعد اکران نوروزی ۱۴۰۳ ،شاید از همین واهمه برای عدم اقبال فراگیر به این کمدی نشأت می‌گیرد.

جدول اکران امسال نشان داده به غیر از دو کمدی «فسیل» و «شهر هرت» که محصول دست تهیه‌کنندگان تجاری‌ساز هستند، تقریبا هیچ کمدی دیگری نتوانسته قدعلم کند و فیلم‌هایی مثل «یقه سفیدها» و «معجزه عشق» با دارا بودن مهدی هاشمی و اکبر عبدی قعرنشینان گیشه شده اند، چون به هر حال جنس کمدی سازی بفروش هم تخصص خود را می‌خواهد…

بر این اساس «ویلای ساحلی» حتی اگر بتواند به موقع پروانه نمایش گرفته و اکران پاییزی را تجربه کند، باز با دو تهدید روبروست، یکی اقبال ادامه دار به کمدی های «فسیل» و «شهر هرت» که حالا حالاها ادامه خواهد داشت و دیگری اکران یک کمدی تازه از مسعود اطیابی به نام «هتل» که به نظر می‌رسد در ادامه کمدی هایی مثل «دینامیت»، «تکزاس»، «انفرادی» و «بخارست» با همان فرمول برای جلب گیشه تولید شده…

در این اوضاع اینکه رضا رخشان تن به اکران پاییزی «ویلای ساحلی» دهد بسیار مسیر پر ریسک و خطرناکی است که ممکن است هم خاطرات «هزارپا» و هم کارنامه عیاری را تحت الشعاع قرار دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 74 = 81