کارگردان «دینامیت»،ما بدون تخصص هستیم یا شما؟!

اگر شما در قامت یک کارگردان استاندارد بودید،هرگز به نقد منتقدان پاسخ نمی دادید،زیرا شما کار خود را دارید و منتقدان هم حرفه خویش را.

کارگردان «دینامیت»،ما بدون تخصص هستیم یا شما؟!|سرزمین هنر|سینما

هفت صبح –کارگردان «دینامیت» :خیلی سال است که نقد حرفه ای نخوانده ام.معمولا اظهارنظرهایی است که بیشتر مغرضانه می‌نویسند. رسانه ها قابل اعتنا نیستند چون اکثرشان بدون تخصص به جایی رسیده اند!

مشکل فقط یک چیز است و آن اینکه شما کلا با واقعیت و اصل سینما بیگانه اید.این حقیقت را فیلم های شما و اظهار نظرات تان فریاد می زند.

اگر شما در قامت یک کارگردان استاندارد بودید،هرگز به نقد منتقدان پاسخ نمی دادید،زیرا شما کار خود را دارید و منتقدان هم حرفه خویش را.

وقتی فیلم شما تولید و روی پرده می رود،وظیفه شما تمام شده و کار منتقد شروع می شود.او حق دارد چیزی را که می بینید بیان کند،گاهی نیز این نقدها تند است.این ایرادی ندارد.شما می توانید به آنها وقعی ننهید،اما چرا چنین واکنش های کودکانه ای نسبت به نقدها از خود نشان می دهید؟

ما که نزدیک به سه دهه است نقد و یادداشت سینمایی می نویسیم و نزدیک پنج دهه است که به تماشای فیلم ها نشسته ایم،به خصوص فیلم های عظیم هالیوودی و آثار دیگر کشورهای صاحب سینما در قبل از انقلاب،ما تخصص نداریم،اما شما دارید؟!

شما چند فیلم عظیم را پیش از انقلاب روی پرده عریض سینما دیده اید؟آیا فیلم«بن هور» و شاهکارهایی مانند آن را در سینمای شهر مبدا  خود دیده اید؟ اصلا با فیلم های مهم تاریخ سینمای جهان آشنا هستید؟

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

نقد از نظر شما چیست؟اگر نسبت به نقد منتقدان منتقدید،چرا از معدود افرادی که با هر نیتی درباره کارهای شما نقد مثبت نوشته و می نویسند،ایراد نگرفته و نمی گیرید؟نقد یعنی تعریف از کارهای شما؟!

از نظر حقیر و دوستانی مانند بنده،کارهای شما اصلا قابل نقد نیستند،حتی نقد بد!بنابراین ،نه آنها را می بینیم و نه حتی درباره شان فکر می کنیم،چه رسد به آنکه بنویسیم!

اصلا شما می دانید نقد حرفه ای یعنی چه و ویژگی های آن چیست؟

اگر می دانید،بگویید تا بی سوادهایی مانند حقیر مقابل شما زانوی تلمذ بر زمین زده و از درخت دانش تان میوه بچینیم تا بتوانیم درک و فهم اندکی نسبت به نقد فیلم پیدا کنیم!

اگر این رسانه ها قابل اعتنا نیستند و تخصص ندارند،چرا از آنها خواسته و می خواهید اخبار کارهای شما را با آب و تاب پوشش دهند؟

چرا می خواهید که درباره به اصطلاح فیلم های تان نقد مثبت بنویسند؟

آن زمانی که اولین بار وارد عرصه فیلمسازی شدید،شغل تان چه بود،یادتان می آید؟!یادتان می آید چه کسانی به شما کمک کردند که خود را کارگردان فرض کنید؟

این را بدانید و آویزه گوش خود کنید:کارگردان متخصص و کاربلد،هرگز مقابل منتقدان نمی ایستد و جواب آنان را نمی دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 1