هنرمندان باید به دریوزگی بیفتند و آبروی شان بریزد تا کمک کنید؟!

وضعیت این روزهای رضا رویگری نقل محافل است،محال است کسی در این عرصه فعالیت کند و از ماجرا بی خبر باشد.

هنرمندان باید به دریوزگی بیفتند و آبروی شان بریزد تا کمک کنید؟!|سرزمین هنر|سیدرضا اورنگ|سینما

رضا رویگری،یکی از صدها گرفتاران عرصه هنر و رسانه است.بسیاری با درد نداری و بیماری در تنهایی مردند،اما مدیران وزارت ارشاد و هنرمندانی که دست شان به دهان شان می رسید،کمکی به آنان نکردند تا فجایع پشت سر هم رخ دهد و اکنون نیز ادامه دارد.

هنرمندان باید به دریوزگی بیفتند و آبروی خود را در فضای کذایی و مجازی ببرند تا به آنان کمک کنید؟!واقعا رییس سازمان سینمایی و دیگران اطلاعی از وضع اسفناک رضا رویگری نداشتند؟هر کس بگوید خبر نداشته،دروغگوی بزرگی است،زیرا اخیرا وی در مصاحبه ها و نشست های مختلف از روزگار بد خویش گفت.بنابراین نمی توان باور کرد که از ماجرا خبر نداشتند.

رییس محترم سازمان سینمایی وزارت ارشاد که با کمک دولت و ارگان ها تهیه کنندگی چند فیلم سینمایی و سریال را به عهده داشتید، می توانید بگویید از وضع بد رضا رویگری خبر نداشتید و شما هم مانند بقیه با ویدیوی دردآور رضا رویگری تازه پی به کنه ماجرا بردید؟!

شما مسوولیت دارید درقبال جان تک تک هنرمندان عرصه سینما،باید به وظیفه خود عمل می کردید،آیا چنین کردید؟

گیریم که شما سرتان شلوغ بود و در جریان امور قرار نداشتید،مشاور و مدیر روابط عمومی تان نیز از ماجرا بی خبر بود تا شما را خبردار کند؟!

اصلا وضعیت این روزهای رضا رویگری نقل محافل است،محال است کسی در این عرصه فعالیت کند و از ماجرا بی خبر باشد.

رییس محترم سازمان سینمایی،در این مدت می توانستید از طریق دوست مشترک تان مسعود دهنمکی از اوضاع اسفناک رویگری با خبر شوید.

حتما باید فاجعه ای رخ دهد تا مدیران دولتی و دوستان بخش خصوصی عرصه هنر و سینما از حال و روز بد همکاران خود با خبر شوند؟

چگونه است که عیادت از مریضان را در بوغ و کرنا کرده و عکس های آن را آذین هر رسانه می کنید،اما در خفا به کمک همین گرفتاران نمی روید؟!

آقای وزیر ارشاد،چه بخواهید و چه نخواهید،شما وزیر هستید و مسوولیت تمام کسانی که در حوزه وزارت تان هستند برعهده شماست.هر اتفاقی که برای هرکدام بیفتد،بی شک مقصر اصلی شما هستید، چون زمام کار دست شماست.

عجیب است که هیچ وزیر و مدیری،فردی و افرادی را مامور نمی کند تا به وضع هنرمندان و اهالی رسانه رسیدگی کرده و مشکلات را برطرف کند!

جالب است،مملکتی که فرهنگ اش را در بوغ و کرنا می کند و مفتخر می شود به حضور هنرمندان در سرزمین اش،اما به حال اهالی هنر و رسانه رسیدگی نمی کند!

باعث خجالت است که در عرصه هنر و رسانه این مملکت،افرادی هستند که به دلیل فعالیت مدام در این عرصه ها موی شان سپید و تن شان ضعیف شده،اما نه دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند و نه از حقوق اندک بازنشستگی بهره مند هستند تا روزهای آخر زندگی خود را با دغدغه کمتری بگذرانند!

هیچ دولتی از گذشته تاکنون به فکر این افراد نبوده و گویا نخواهد بود.

اگر رضا رویگری و مانند او بیمه بودند و حقوق بازنشستگی داشتند، هرگز به این حال و روز نمی افتادند.

چرا به جای حل ریشه ای مشکلات، به مردم فریبی می پردازید و فقط می خواهید خودتان را مهم جلوه دهید؟

آمدید در رسانه ها گفتید مشکل رضا رویگری را حل می کنیم و موقت حل کردید،با صدها مانند او چه می کنید که در بدترین وضعیت ممکن روزگار می گذرانند؟

با اندک بودجه ای می توان موی سپیدان عرصه هنر و رسانه را بیمه و حقوق بازنشستگی برای شان مقرر کرد،چرا دولت ها چنین نکرده و نمی کنند؟!

وزیر ارشاد بیاید پاسخ دهد تا بدانیم علت این کم کاری چیست و چرا به حال گرفتاران رسیدگی نمی شود؟ مگر چند ریش سفید و گیس سپید در عرصه هنر و رسانه هستند که از حق خود، یعنی بیمه و حقوق بازنشستگی ،محرومند؟

جناب وزیر ارشاد،این افراد را شناسایی کرده و با کمک دولت مشکل شان را هرچه سریع تر رفع کنید تا دیگر شاهد این فجایع نباشیم.

آن دوستان و همکارانی نیز که بعد از پخش ویدیوی رضا رویگری به آسایشگاه سالمندان رفتند و قول دادند مشکل او را حل کنند،چرا زودتر پا پیش نگذاشتند؟همه آنان بدون هیچ شکی مشکل رویگری را می دانستند.حتما باید در مقابل دوربین های عکاسی و فیلمبرداری کمک خود را اعلام کنند؟!

کمک باید در خفا و بی ریا باشد،غیر از این باشد،نه تنها ثوابی در پی ندارد،بلکه خشم خدا را نیز برمی انگیزد که چرا آبروی یک انسان و مومن را برای دادن لقمه ای نان برده اند!

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 5