نمایش آثار پست مدرنیست دهه سی تا پنجاه در گالری کاما

نمایش آثار پست مدرنیست دهه سی تا پنجاه در گالری کاما | منصوره صالحی سنجانی | نقاشی | سرزمین هنر

بی شک شرایط موجود بر عرصه هنر و روال عادی برگزاری نمایشگاه ها و گالری ها تاثیر مشهودی داشته است و از این میان بخت با فعالین خوش فکر و اندیشمند بیشتر همراه است.

دیماه هزار و سیصد و نود و نه نمایش سری دوم آثار پست مدرنیست های دهه سی تا پنجاه در گالری کاما واقع در گلستان دهم خیابان پاسداران آغاز شد.

 

آثار آرتیست ها و نقاش هایی که قدمت آثارشان از سی سال بیشتر و نقاش های مدرنی که تاکنون ناشناخته مانده اند یا در نمایشگاهی شرکت نداشته اند .

افتتاحیه در سایه ممنوعیت های کرونایی با رعایت پروتکل ها متفاوت با افتتاحیه های قبلی در آرامش و بازدیدهای نهایتا دونفره اتفاق افتاد.

گالری با یک اثر ویژه

 

خانم مونا خوش اقبال مدیر گالری کاما در شرح این‌مجموعه برای مخاطبان هنرلند اینچنین گفت :

در بین آثار جمع آوری شده کار خیلی ویژه ای از یک خانم نقاش به نام گوهر بختیار به تاریخ ۱۳۰۴  شناسایی شد .

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

ایشان دانش آموخته گرافیک از کشور فرانسه بوده اند و پدر ایشان بنیانگذار دانشکده پزشکی تهران بوده است و این اثر به عنوان اولین اثر مدرن و ایشان اولین هنرمند مدرنیست ایران بودند.

در بازه زمانی ایی که محدودیت های بیماری کرونا را داریم به جای برگزاری نمایشگاه های انفرادی مصمم بر جمع آوری آثار هنرمندانی شدیم که  به دلایل مختلف ناشناخته مانده اند .

در این میان آثار هنرمند دیگری را شناسایی کردیم به نام محمد علی کمال هدایت که نوه خواهری یا برادری صادق هدایت است.

آثارش نمایانگر این نکته است که او آرتیست خیلی قوی ای بوده است.

حداقل زمان تخمین زده شده برای آثارش دهه چهل تا پنجاه است و حدود چهارده اثر را شامل می شود که در آینده به صورت یک نمایشگاه برای مخاطبان علاقه مند عرضه خواهد شد.

هر اثر اینجا قصه ای دارد حتی اگر تاکنون نتوانسته باشیم نام خالق اثر را پیداکنیم. سه گانه آثار آقای غفاری که تاریخشان حدود ۱۳۴۳ است از دیگر آثار قابل توجه این دوره است.

همان سالها در چین از ایشان تقدیر شده است و سالهای بعدتر در موزه هنرهای معاصر از ایشان تقدیر شده است اما تاکنون نمی دانیم که ایشان در قید حیات هستند یا خیر؟

نمایشگاه های از این دست فرصت مطالعاتی خوبی برای پژوهشگران است. این نمایشگاه تا دهم دیماه برای بازدید علاقه مندان ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 2 =