منع تبلیغات محیطی به دلیل فقدان مجوز؟!

سرزمین هنر آماده است توضیحات سازندگان «یاغی» و مقامات ساترا و ارشاد در این باره را منعکس کند.

منع تبلیغات محیطی به دلیل فقدان مجوز؟!|سرزمین هنر| مهدی کشاورز |سینما

چندی قبل و به دنبال شایعات مرتبط با ابطال مجوز یکی دو سامانه وی‌او‌دی، ساترا اعلام کرد برخی از سریال‌های جدید در حال پخش خانگی اساسا هیچ گونه پروانه نمایشی ندارند و مجوز نمایش خود را از ساترا و  از وزارت ارشاد دریافت نکرده‌اند . به جز برخی اصلاحات (سانسور) اعلام شده روی محتواهای پخش شده این پلتفرم‌ها صورت نگرفته و احتمال ابطال مجوز برخی پلتفرم‌ها وجود دارد.

از جمله سریال‌های تازه عرضه شده در شبکه خانگی سریال «یاغی» ساخته محمد کارت است که داستانی دارد درباره مردمان حاشیه نشین؛ مردمانی که البته بیشتر شبیه زاغه نشینان کشورهای آمریکای لاتین هستند.

این یک رسم معمول درباره سریال های مختلف خانگی بوده که قبل و به خصوص حین عرضه از تبلیغات محیطی فراگیری استفاده می‌کنند تا مخاطب متوجه پخش سریال شود. با این حال درباره سریال «یاغی»، تبلیغ محیطی چندانی به چشم نمی خورد‌.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

این اتفاق در حالی است که مجموعه قبلی فیلیمو سریال «جیران» با تبلیغات محیطی فراوان عرضه شده و همچنان نیز در برخی نقاط پایتخت، بیلبوردهای آن به چشم می‌خورد.

اینکه چرا «یاغی» نتوانسته به اندازه «جیران» و دیگر سریال‌های این پلتفرم تبلیغ محیطی داشته باشد جای کنجکاوی است.

معلوم نیست نداشتن تبلیغ یک استراتژی تبلیغاتی است یا مسئله در جای دیگر ریشه دارد و فی المثل عدم صدور مجوز تبلیغ محیطی؟

اگر فرض دوم صحیح باشد ،چرا نباید مجوز تبلیغات این سریال صادر شود؟ آیا مسئله ریشه در همان اعلام ساترا دارد که گفته بود برخی سریال‌های جدید اصلا مجوز پخش ندارند، نه ارشاد آنها را تأیید کرده و نه ساترا؟!

سرزمین هنر آماده است توضیحات سازندگان «یاغی» و مقامات ساترا و ارشاد در این باره را منعکس کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 7 = 1