بزک کردن در صداوسیما برای مردان آزاد است،اما…

چرا بزکی که متعلق و مختص به زنان است،از آنان دریغ کرده،اما برای مردان مجاز می شمارید؟

بزک کردن در صداوسیما برای مردان آزاد است،اما…|سرزمین هنر|سیدرضا اورنگ|تلویزیون

بزک کردن و هفت قلم آرایش از دیرباز در بین زنان ایرانی مرسوم بوده و اکنون نیز به شکل دیگری به شدت رواج دارد.
کمتر مردی را در تاریخ سراغ داریم که نشانه های مردی داشته باشد،اما مانند زنان بزک کند،مگر برخی از پادشاهان سوسول مسلک و خلوت گزین در پستوی حرمسرا!
تنها مردانی که مجبور شده و می شوند،بازیگران هستند که از گذشته های دور،بنابر نقشی که داشتند و دارند،بزک کرده و می کنند.
از صدقه سری مدیران صداوسیما،چند سالی است که بعضی از مجریان مرد،علاوه بر عمل های زیبایی که سرتا پای شان را تغییر داده، متاسفانه زیر ابرو نیز برداشته و با بزک بوزک مقابل دوربینی قرار می گیرند که خواه ناخواه هزاران بیننده دارد.
در تاریخ تلویزیون ایران،از آغاز تا حدود دهه ۸۰ به یاد ندارم که یک مجری آقا،به غیر از پودری که روی صورت اش می نشانند،کوچک ترین بزکی داشته باشد.
همه با چهره های مردانه و ابروان طبیعی و سترده نشده مقابل دوربین، سنگین و رنگین برنامه خویش را اجرا می کردند.
عجیب است که مدیران تلویزیون،کوچک ترین آرایشی را در صورت زنان، غیر شرعی و غیرقابل پخش تشخیص می دهند،اما اجازه می دهند برخی از مجریان مرد، بزک کرده و زیر ابرو برداشته مقابل دوربین بایستند و مردم چهره آرایش شده آنان را ببینند؟!
هفت قلم آرایش،البته به اندازه معقول که کمی بر زیبایی بیفزاید، همیشه مختص زنان بوده و هست،به غیر از تعداد معدودی از مردنمایان که نمی توان نام شان را بر صفحه کاغذ نشاند.
این حق زنان است و گناه شرعی و عرفی نیز ندارد،اما مدیران ریز و درشت صداوسیما آن را غیرشرعی و غیر قابل پخش می داند،چرا و به چه دلیل؟!
اگر اندازه بزک بیش از حد لازم باشد و توی ذوق بزند،حق با آنان است،اما وقتی به اندازه است،چرا باید جلوی آنان را گرفت،تصویرشان را کمرنگ یا کلا پاک کرد؟
چرا بزکی که متعلق و مختص به زنان است،از آنان دریغ کرده،اما برای مردان مجاز می شمارید؟وقتی مدیران تلویزیون ،این گونه چندگانه برخورد می کنند،مشخص است که یک جای کار به شدت می لنگد!باید این لنگی را پیدا کرده و عیب آن را برطرف کنند.
دیروز یکی از مجریان مرد،مانند همیشه بزک کرده و ابرو برداشته مقابل دوربین و مردم ظاهر شد،به عنوان یک انسان و اگر خدا بخواهد یک مرد،خجالت کشیدم و عرق شرم بر پیشانی ام نشست!
جالب است که یکی از مهمانان همین برنامه بانویی بود در نهایت سادگی و تقریبا بی آرایش و آلایش.شاید سادگی صورت این زن باعث شده بود که آرایش مجری مرد،بیش از پیش به چشم بیاید.
چون به اندازه کافی و وافی سابقه کار در تلویزیون را داشتیم و دیگر نمی گذارند که داشته باشیم،می دانیم مدت ها قبل از برنامه به این بانوی محترم سفارش اکید کرده اند که صورت و کسوت اش باید چگونه باشد تا تولید اشکال نکند!
چرا مدیران تلویزیون،این توصیه ها و دستورالعمل های سلیقه ای را برای زنان با سختی تمام اعمال می کنند،اما با مردان کاری ندارند؟!
وقتی بانوان و با هر سن و سالی می خواهند از در صداوسیما وارد شوند،گاهی برای موارد کوچکی از جمله لاک ناخن از ورود آنان به داخل جلوگیری می کنند،اما بعضی از مجریان مرد آزادند که آرایش کرده و زیر ابرو بردارند؟!
اگر برای یک بار اتفاق افتاده بود می شد چشم پوشی کرد،اما چند سال است که شاهد این فعل ناپسند هستیم.
مدیران صداوسیما و مخاطبان اگر گفته ما را باور ندارند،از همین امشب که ویژه برنامه های نوروز روی آنتن زنده تلویزیون می روند،خوب دقت کنند تا ببینند کدام مجری با بزک بوزک مقابل دوربین خودنمایی می کند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 22 = 23