امروز متروپل آبادان، فردا متروپل فرهنگ ایران! 

امروز متروپل آبادان، فردا متروپل فرهنگ ایران! |سرزمین هنر| جبارآذین |فرهنگی

حادثه تلخ وغم انگیز فروپاشی ساختمان متروپل آبادان؛ قهرمان مقاوم دوران دفاع مقدس، سخت و دردناک است و ایران، یکپارچه این فاجعه را به خانواده های داغدار و آسیب دیده، اشکبار و صمیمانه تسلیت می گوید.

در این میان، جمعی از مسوولان هم به سبک و سیاق دیپلماتیک واقعه متروپل را تعزیت گفته و به دنبال مقصران رخداد یاد شده، گروه هایی را بسیج کرده اند. ایران ازاین نوع حوادث درسال های اخیر کم به خود ندیده و فجایعی مانند ریزش مترو در تهران، آتش سوزی ساختمان قدیمی و معروف پلاسکو، نابودی هواپیمای اکراینی و…نمونه هایی اند که به هنگام اتفاق تاسف بار،چندی در شعارهای مسوولان و تریبون رسانه ها جلوه کردند و بعدهم بسان دیگر رویدادهای تلخ مشابه، به دست فراموشی سپرده شدند.

حادثه های مورد اشاره به ظاهر یکباره به وقوع پیوستند، ولی تخریب آنها یکباره رخ نداده و به مرور زمان و در برابر چشم ها و گوش ها شکل گرفته، لیکن دیده و شنیده و توجه نشده اند.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

واقعه اسفناک متروپل هم به زودی در میان سیل اخبار گرانی ها و بحران ها و مشکلات بدون پایان اقتصادی و اجتماعی، گم خواهد شد و فقط بازماندگان و داغداران، ماهی و سالی یکبار به یاد قربانیان، مراسم برپا خواهند کرد.

نکته عجیب اینکه، همیشه باید چیزی آوار شود  و جایی فرو ریزد و یا زخمی خورده شود تاعده ای از جمله مسوولان به خود آیند،آن هم درحد و سطح شعار و ابراز تاسف و تاثر و صدور بیانیه!

فرو ریختن متروپل آبادان،حادثه یک روزه و یک ساعته نبود، طی چند سال این بنا رو به فرسایش و تخریب رفته تا روز واقعه که به زمین نشسته است.

این فاجعه غمبار، شباهتی بی مانند با حوادث اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی دارد.سال هاست، کند و تند اقتصاد و مناسبات اجتماعی، به ویژه فرهنگی درحال تخریب و آوار است،اما به رغم هشدارها و بیدارباش های اهل قلم و هنر بیدار کشور، کسی به فاجعه قریب   الوقوع سقوط فرهنگ وهنر و فرزندان آن؛ سینما و تئاتر و موسیقی، تجسمی وصداوسیما و…..توجه نمی کند.

آقایان ناباور و کارنابلد و خود به خواب  زده منتظراند تا متروپل فرهنگ و هنر کشور که هر چهارستون اقتصاد و تفکر و مناسبات و مدیریت آن پنچر است، فرو ریزد تا با تاثر برای آن نیز بیانیه و شعار صادرکنند؛حادثه ای که توفان جهالت ها، حیف و میل ها، کجروی ها، انحراف ها، بی عدالتی ها و…آن را به مرز تحقق نزدیک کرده است!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =