اعضای منفعل سینما با دست خود خانه شان را ویران می کنند

اعضای منفعل سینما با دست خود خانه شان را ویران می کنند | سیدرضا اورنگ| سرزمین هنر|سینما|

مدت ها پیش اخطار داده و پیش بینی کردیم که چه خواب های بدی برای خانه سینما دیده اند، اما برخی از اعضای همیشه منفعل با ندانم کاری یا تبانی با دست خود این خانه را دارند ویران می کنند.
عجیب است که این گروه هنوز از گذشته درس نگرفته اند.آیا فراموش کرده اند چه بلاهایی بر سر این خانه و اعضای آن آمد؟
یادشان رفته چه کسی و چه کسانی باعث تعطیلی خانه سینما شدند؟
می دانستیم و از مدت ها پیش اخطار دادیم که توابین صوری دوباره در تلاش هستند تا مانند بختک روی خانه سینما و اعضای آن بیفتند و نفس همه را بگیرند.
اولین گام کاندید کردن محمدمهدی عسگرپور مدیر خانه دوپاره شده هنرمندان بود، که با مخفی کاری و لطایف الحیل و در وقت اضافه بدون اطلاع جامعه صنفی تهیه کنندگان بود.
محمدعلی نجفی در برنامه سینما معیار ناخواسته قضیه را لو داد و گفت انتخابات بر وفق مراد انجام شد! وی از افرادی تعریف کرد که بارها پایه های خانه سینما را به شدت تکان دادند تا فرو بریزد.
باز پیش بینی کردیم که صدرعاملی قبول نخواهد کرد رییس هیأت مدیره شود و آرای بالای علی لقمانی را نیز نادیده خواهند گرفت تا عسگرپور را بر صدر بنشانند که نشاندند.
اعضایی که رأی دادند عسگرپور رییس خانه سینما شود، در آینده ای نزدیک باید پاسخگوی این انتخاب پرشائبه خود باشند و با وجدان خویش رو در رو شوند.
آنانی که از مدت ها پیش نقشه کشیده بودند تا همه چیز بر وفق مرادشان باشد، برای مدیرعاملی خانه سینما نیز نقشه کشیده و می خواهند یکی از توابین صوری را مسند نشین کنند.
همیشه عامل داخلی موجب شکست و ویرانی شده و می شود. برخی از اعضای خانه سینما که بخشی از این نقشه بودند یا ناخواسته موجب شدند این اتفاقات ناخوشایند و از پیش طراحی شده بیفتد،با دست خودشان پایه های خانه سینما را لرزاندند تا ویران شود.
خانه سینما از این به بعد امن نبوده و ناامنی، منازعات سیاسی و مناقشات درون صنفی سایه سنگین و خفقان آور خود را بر سر آن خواهد گسترد. بی شک اولین کار هیأت مدیره و مدیر عامل جدید خانه سینما این خواهد بود که از سازمان سینمایی انتقام گرفته و آن را وادار به باج دهی کند، اما محمد خزاعی نباید در برابر این تمامیت خواهان منفعل شود.
همان گونه که چندی پیش گفت به منتقدان و خبرنگاران باج نخواهد داد،باید خودی نشان داده و به آنان نیز باج ندهد. اگر کوتاه بیاید،بی شک آنان کنترل سازمان سینمایی را مانند دهه هفتاد دوباره در دست خواهند گرفت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

24 + = 31