دلیل اصرار بنیاد روایت فتح برای هدر دادن بیت المال چیست؟!

عوامل ساخت یک پروژه هرچقدر هم مخفی کاری کنند،باز نمی توانند از چشم خبرنگاران کاربلد و باهوش مخفی بمانند.خبر تولید فیلم جدید بنیاد روایت فتح لو رفت و رسانه ای شد.

اصرار بنیاد روایت فتح برای هدر دادن بیت المال برای چیست؟!|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

بنیاد روایت فتح مدت هاست که از ضعف شدید مدیریت رنج می برد و مدیران بالادستی معلوم نیست چرا برای رفع این مشکل اقدامی نکرده و نمی کنند!

ضعف مدیریت در این نهاد باعث شده بودجه بیت المال مدام هدر داده شود،بدون آنکه دستاورد مادی و معنوی برای حوزه دفاع مقدس به همراه داشته باشد.

آخرین فیلم بلندی که بنیاد روایت فتح روی آن سرمایه گذاری کرد «تک تیرانداز» با کارگردانی علی غفاری و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری بود که نه در گیشه موفق بود و نه توانست نظر منتقدان منصف و کاربلد را جلب کند.

علاوه بر ضعف این فیلم،شائبه هایی درباره بودجه ده میلیاردی اش،به خصوص دستمزد بازیگر آن وجود داشت.همین مهم باعث شد که اختلاف هایی بین تهیه «تک تیرانداز» و مدیر بنیاد روایت فتح پیش بیاید.

ابراهیم اصغری این اختلاف را رسانه ای کرد و در گفت و گویی با سینماپرس به شدت از این نهاد و مدیر آن انتقاد کرد.

بعد از مدتی از سوی این تهیه کننده خبری منتشر شد که همه را متعجب کرد.وی ادعا کرد قرار است با بودجه بنیاد روایت فتح فیلم دیگری بسازد.

با وجود مخالفت ها،قرار و مدارهای اولیه بین ابراهیم اصغری و بنیاد گذاشته شد،حتی فیلمنامه نیز مورد تایید قرار گرفت.

مدتی بعد خبر آمد که بنیاد روایت فتح از ساخت این فیلم پشیمان شده است.این نشان دهنده آن بود که اختلافات همچنان وجود دارد.

مدیر این نهاد مایل نبود با ابراهیم اصغری تجربه تلخ دیگری را تکرار کند،اما معلوم نیست فشار از بالا بود یا این تهیه کننده توانست با لطایف الحیل محمدیاشار نادری را وادار کند با بودجه ای بسیار بیشتر از «تک تیرانداز» با ساخت فیلم جدید،یعنی «عقاب ارس» یا به قول رییس تازه کار انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس «ارس» موافقت کند.

ابراهیم اصغری تاکنون چندین فیلم را با بودجه ارگان ها تولید کرده که هیچ کدام دستاورد مادی و معنوی برای عرصه دفاع مقدس نداشته است،اما همچنان از وی حمایت می شود!

قرار بود کارگردان «عقاب ارس» یا «ارس» جواد افشار باشد که نشد.حالا قرعه ساخت این فیلم به نام کارگردانی رقم خورده که صبغه و سابقه خاصی در عرصه فیلمسازی،به ویژه دفاع مقدس ندارد.

چندی پیش خبری در فضای مجازی منتشر شد که بنیاد روایت فتح و ابراهیم اصغری پیش تولید این پروژه مشترک را در سکوت خبری آغاز کرده اند.سکوت خبری چرا؟آن هم برای یک فیلم دولتی!

عوامل ساخت یک پروژه هرچقدر هم مخفی کاری کنند،باز نمی توانند از چشم خبرنگاران کاربلد و باهوش مخفی بمانند.خبر تولید فیلم جدید بنیاد روایت فتح لو رفت و رسانه ای شد.

حالا محمدیاشار نادری مدیر این بنیاد متمول باید شفاف سازی کرده و جزئیات این پروژه،به خصوص بودجه کلان آن را به سمع و بصر مردم و اهالی رسانه برساند.اگر غیر از این عمل کند،خبرنگاران گمانه زنی کرده و دوباره شائبه ایجاد می شود.

این شفاف سازی بیشتر به نفع بنیاد روایت فتح و مدیر آن است،زیرا می تواند از اختلافات آتی با ابراهیم اصغری جلوگیری کند.

شواهد نشان می دهد این فیلم نیز مانند دیگر آثار ابراهیم اصغری دستاورد مادی و معنوی در پی نخواهد داشت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

32 − 24 =