ارتش سفید در برابر لشگر سیاه!  

تا هنگام حرکت ملی برای دستیابی به نور و روشنایی، از این به بعد، قلم خود را درکنار تفنگ پدربزرگ، به دیوار می آویزم و کم پیدا می شوم.

ارتش سفید در برابر لشگر سیاه!|سرزمین هنر| جبارآذین |سینما 

نگاه متعهدانه، تحلیلی و جامع به واقعیت های کشور، سهم و نقش ارزش ها، روشنایی ها و سفیدی ها را کمرنگ می نماید و گرچه همچنان امید و ایمان وجود دارد، ولی به دلیل گسترش وسلطه سیاه ها وسیاهی ها به حاشیه رانده شده است.

از همین رو، آنچه بیشتر جلوه دارد و در آثار فرهنگی و هنری و سینمایی و تلویزیونی نمود می یابد، تلخی ها،سیاهی ها، کاستی ها و ناامیدی هاست. به تبع چنین جریان، منتقدان و رسانه ها هم بخش فراوانی از توجه و نگاه و نگارش خود را معطوف همین واقعیت ها می کنند. نگارنده به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ هنر و قلم، به دلیل کلنجار با سیاهی ها با هدف گذر جامعه از آن و رسیدن به نور و روشنایی و امید و شکوفایی، طی دو دهه اخیر، بیشتر به کالبدشکافی هدفمند سیاهی ها پرداخته ام و صد البته هرگاه که نشان از نور و   سپیدی در افراد و جریان های اجتماعی وآثارهنری و سینمایی و سیمایی دیده ام،آن را ستوده و مورد  تحسین قرار داده ام.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

با این همه، متاسفانه سمت و سوی جریان های فرهنگی ،اقتصادی، سیاسی و مناسبات اجتماعی به رغم امیدها و آرمان ها و همت صادقانه و مستمر دلسوزان کشور، ملت و دوستان انسانیت، تداوم و گسترش سیاهی ها و تباهی ها را نشان می دهد. به همین دلایل و پرهیز از تکرار نقش، ترسیم و تصویر و نگارش سیاهی ها!تا هنگام حرکت ملی برای دستیابی به نور و روشنایی، از این به بعد، قلم خود را درکنار تفنگ پدربزرگ، به دیوار می آویزم و کم پیدا می شوم.

نقد و تحلیل و تصویر تلخی و سیاهی ازمنظر من کافی است و حتی توجه به آن به درازا انجامیده است، به ویژه که در نبرد با تاریکی ها، به جز همدلی طیفی کوچک از خردمندان و نیک اندیشان عرصه های هنر و فرهنگ و شیفتگان معرفت، نگارنده پیوسته تنها،بدون همراه و حامی و مورد آزاربوده است.

نبرد با لشگر تاریکی به ارتش سپیدی نیاز دارد و من به سهم خود، طی سال ها برای قوام چنین ارتشی کوشیده ام ، لذا تا شکل یابی این ارتش وظهور رویدادها و تولیدات هنری و فرهنگی و اجتماعی شایسته و محترم که ارزش نوشتن و پرداختن داشته باشند، حضور خود را در حوزه قلم و رسانه و نقد کمرنگ می کنم.

پیشاپیش عید نوروز و رمضان مبارک.دل ها و زندگی های تان بهاری. درود و یاحق.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 4 =