پرسش اختصاصی سرزمین هنر از کارگردان صبحانه با زرافه ها

پرسش اختصاصی سرزمین هنر از کارگردان صبحانه با زرافه ها | علی قمی| سرزمین هنر| سینما| چهل و دومین جشنواره فیلم فجر |

روز ۱۴ بهمن نشست خبری فیلم صبحانه با زرافه ها با حضور سروش صحت (کارگردان)، سیدمصطفی احمدی (تهیه‌کننده)، خشایار موحدیان (تدوین‌گر)، آرمان فیاض (مدیر فیلمبردادی)، مهیار علیزاده (آهنگساز)، امیرحسین حداد (طراح صحنه) و امین صفایی (نویسنده) برگزار شد.

در این نشست خبرنگار سرزمین هنر از کارگردان صبحانه با زرافه ها پرسید:

به نظر شما آیا فیلم صبحانه با زرافه ها برای همه گروههای سنی تماشاگر مناسب است؟

سروش صحت ترجیح داد در پاسخ فقط به یک کلمه بسنده کند. پاسخ او را خودتان ببینید.

 

خبرگزاری فارس هم در گزارشی درباره این نشست نوشته است:

در ابتدای این برنامه، سروش صحت کارگردان صبحانه با زرافه ها بیان کرد: من و ایمان صفایی سال‌های سال است با هم کار می‌کنیم و تمام کارهایی که تاکنون انجام داده‌ایم، مبتنی بر علایق و سلایق ماست، یعنی هر چیزی که دوست داریم و به آن معتقد هستیم را برای نوشتن انتخاب می‌کنیم و در این خلال، کلی دوست پیدا می‌کنیم و عوامل هر فیلم‌مان تشکیل می‌شود.

وی افزود: من خوشحال و خوشبخت هستم که این عوامل و بازیگران درجه یک در این فیلم حضور دارند.

صحت در ادامه گفت: جهان مدرن به اندازه کافی عجیب و غریب است و علیه خودش هجویه‌ای هم هست. چیزی که من و ایمان می‌نویسیم، صرفاً جهان‌بینی ماست و ممکن است هجویه باشد یا نباشد، جز این هر چه بگویم دروغ گفته‌ام.

کارگردان صحبت با زرافه ها درباره اقتباس از ادبیات در فیلم توضیح داد: من و ایمان دلمان می‌خواهد بتوانیم از بزرگان ادبیات جهان و ایران؛ چه کلاسیک و چه مدرن اقتباس کنیم. چندباری هم تلاش کردیم؛ اما اتفاق نیفتاده است. آرزوی ماست که بتوانیم روزی از این گنجینه ادبیات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما سه داستان در ذهنمان داشتیم. یکی از آن‌ها قصه رفاقت چند آقا و دیگری رفاقت چند خانم بود. داستان سوم هم روایت دوستی چند خانم و آقا بود. نمی‌دانم بشود که دومی و سومی را ساخت یا خیر؛ اما امیدوارم شرایط مهیا شود. تم داستان «صبحانه با زرافه‌ها» بخشش و ماجرای رفاقت چند آقا بود که در یک عروسی کلید می‌خورد.

در ادامه این نشست سروش صحت با اشاره به تاثیرپذیری از تجربیات زندگی روی خلق اثر بیان کرد: هر فیلم یا کتابی که ما می‌بینیم یا می‌خوانیم، حتی لحظاتی که در زندگی تجربه می‌کنیم؛ خواه یا ناخواه در ذهنمان تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: باید بگویم در تولید این فیلم، از طراح صحنه گرفته تا فیلمبردار و تدوین‌گر، همه و همه هنرشان را خرج کردند.

صبحانه با زرافه‌ها اثری کمدی به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی است. این دومین ساخته سینمایی صحت بعد از جهان با من برقص (۱۳۹۸) است و بهرام رادان، پژمان جمشیدی و هوتن شکیبا نقش‌های اصلی آن را ایفا می‌کنند.

صبحانه با زرافه‌ها یکی از پربازیگرترین فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر  است،

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =