داستان فیلم “مثل یک عاشق” کیارستمی و مجله “نیویورکر”

هفته ای که گذشت خبری در فضای مچازی منتشر شد مبنی بر این که مجله آمریکایی «نیویورکر» در فهرستی جدید  “پنجاه فیلم برتر خارجی در قرن ۲۱ تاکنون” منتشر کردکه نام آخرین ساخته بلند سینمایی عباس کیارستمی (مثل یک عاشق) را در جایگاه سوم قرار داد. دراین نوشته با این مجله و اثر مورد نظر از کیارستمی بیشتر آشنا می شویم.

نیویورکر (به انگلیسی: The New Yorker) یک هفته‌نامه ادبی آمریکایی است که اولین شماره خود را در ۱۷ فوریه۱۹۲۵ (میلادی) منتشر کرد و هم اکنون گزارش، مقاله، نقد ادبی، شعر و داستان منتشر می‌کند.

اغلب مقالات مجله با تاکید بر نقدنویسی بر حیات فرهنگی شهر نیویورک منشر می‌شود و مخاطبان فراوانی خارج از آمریکا دارد.

مجله شهرت خوبی در زمینه گزارش از فرهنگ مردمی و وقایع مربوط به آمریکا دارد و به نشر داستان‌های مدرن، داستان‌های کوتاه و نقدهای ادبی گرایش فراوان نشان می‌دهد
این مجله در طول سال‌های انتشار خود به یکی از مهم‌ترین اجزای زیربنای جامعه ادبی و فرهنگی آمریکا بدل شده است، نیویورکر در طول دوران فعالیت خود کاشف بسیاری از نویسندگان مطرح امروزی چون جی.دی سلینجر، جان آپدایک، ریموند کارور، شرلی جکسن و بسیاری دیگر بوده است.
در اخرین فهرست این مجله از برترین فیلم های خارجی در قرن۲۱ تا کنون میتوان فیلم سینمایی”مثل یک عاشق”کارگردان ایرانی “عباس کیا رستمی “را ببینید .این فیلم محصول سال ۲۰۱۲ است و رین تاکاناشی، تاداشی اوکونو وریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند.
داستان این فیلم آکیکو، دختر جوانی ست که بدونِ اطلاع اطرافیانش، در شهر توکیو، در کافه ای کار می کند که رئیسش، او را به خانه ی مردانی می فرستد که می خواهند شبی را تا صبح با یک زن بگذرانند. در شبی که مادربزرگ آکیکو برای دیدار او به توکیو آمده، دختر بدونِ اینکه قصد دیدن او را داشته باشد، به خانه ی پیرمردِی باسواد و فرهیخته فراخوانده می شود و این آغاز رابطه ی محبت آمیز بین او و پیرمرد است …

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 19 = 26