نقد فیلم ایستگاه اتمسفر – اختصاصی هنرلند از سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر

خلاصه فیلم ایستگاه اتمسفر :

داستان زندگی زن و مردجوانی را روایت میکند که مدتی است از هم جدا شده اند ولی به خانواده نگفته اند.زن در تصادف اتومبیلی که همسر سابقش راننده آن است کشته میشود.مرد پس از مرگ همسر سابقش متوجه مسائلی در زندگی او می شود و……

عوامل فیلم ایستگاه اتمسفر :

کارگردان:مهدی جعفری/فیلم نامه:مهین عباس زاده/مدیر فیلمبرداری:هاشم مرادی/تدوین:حمید رضا قربانی/بازیگران:محسن کیایی،رویا افشار،شاهرخ فروتنیان،ژاله صامتی،آناهیتا افشار،سوگل قلاتیان
تهیه کننده:علی رضا قاسم خان

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

نقد فیلم ایستگاه اتمسفر :

“اتمسفر” هم، نام یکی از ایستگاههای مترو است و هم، لایه ای است که برای محافظت دور زمین را پوشانده.در این فیلم برخی از شخصیتها نقش لایه محافظ همدیگر را داشتند.به قول معروف هوای همدیگر را داشتند.

فیلم یک ملو درام خانوادگی است و قصه ای را روایت میکند که زیاد غریب نیست قصه ای از جوانمردی و قول یک مرد و مهر وعشق مادری که پس از مرگ دخترش متوجه می شود داماد سابقش هنوز همان آدم خوب دیروز است. کارگردان این فیلم مدیر فیلمبرداری خوشنامی است. ولی چون کارگردانی را در دانشگاه فرا گرفته، ساخت یک فیلم سینمایی بلند را به کارنامه اش اضافه کرده است. فیلم،بسیار ساده است. در عین سادگی به لایه های درونی اتفاقات خانوادگی می پردازد. معضلی که بسیاری با آن دست به گریبان هستند ، یعنی عدم صداقت.بازی محسن کیایی و رؤیا افشار بازی خوب و آرام و به دور از تنشهای معمول و داد و بیدادهای فیلمهای دیگر است. با اینکه فاجعه ای رخ داده ولی از لحن بد و فحش و ناسزا و طعنه و حرفهای رکیک در فیلم خبری نیست.

فیلم ایستگاه اتمسفر از چند جهت ضربه خورده است.جاهایی که کارگردان ان را به یک فیلم تبلیغاتی تبدیل میکند.سکانسهایی مثل امحای لوازم آرایشی قاچاق و یا ساخت پلیمرهای گلخانه ای .این بخشها به شعار شبیه هستند نه داستان.در نهایت فیلم،آرام است.تنش ایجاد نمی کندوباعث افزایش اندوه مخاطب نمی شود .
از این فیلمنامه شاید میشد یک سریال تلویزیونی خوب ساخت

گر چه نام این فیلم در هیچکدام از بخشهای جشنواره به عنوان کاندیدا نبود و شاید اصلا در بخش داوری نبود اما اگر به برخی ازشعارهای مستقیم فیلم به دیده اغماض بنگریم فیلم خوبی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 7 = 3