نقد فیلم گشت ارشاد ۲ – اختصاصی هنرلند از سی وپنجمین جشنواره فیلم فجر

خلاصه فیلم  گشت ارشاد ۲ :

 عباس و حسن (قهرمانان فیلم گشت ارشاد۱)  پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا دراین مدت درکما بوده و به تازگی به‌هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاشهای بسیار،ناچار می‌شوند دوباره ….»

شناسنامه فیلم  گشت ارشاد ۲ :

کارگردان : سعید سهیلی /تهیه کنندگان:سعید سهیلی و حمید فرخ نژاد/بازیگران:حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی/فیلمنامه نویسان : مهدی محمدنژادیان و سعید سهیلی/ مدیرفیلمبرداری : مسعود سلامی / طراح صحنه : عباس بلوندی/ تدوینگر : حسن ایوبی/ طراح لباس : مهناز غنی/ مدیرصدابرداری : عباس رستگارپور/ مجری طرح و مدیر تولید : رحمت عبدالله زاده/ طراح گریم : امید گلزاده، مدیربرنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : حسن لفافیان، دستیار برنامه ریز : مسعود جیرانی، دستیار دوم کارگردان : حمیدرضا بیدگل، دستیار سوم کارگردان : محمد منتظمی، منشی صحنه : شیدا باسمه چی، عکاس : محمد بدرلو، تصویربردار پشت صحنه : یاسر حمزه، دستیار یک فیلم

نقد فیلم گشت ارشاد ۲  :

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

ما از ذات سینما دور شدیم!

همه چیز مهیاست برای ذائقه تماشاگر فیلم‎فارسی، از بزن بزن کافه‎ای تا بشکن و بالا‎بنداز. از عشق در یک نگاه گرفته تا کتک خوردن سرحد مرگ برای معشوق در رینگی خونین، آن هم در کارخانه‎! ملغمه‎ای از شوخی‎های جنسی کلامی تا فحش‎های رکیکی که اولش گفته می‎شود و مابقیش را تماشگر خوب می‎داند که چیست.

همه اینها دلیلش به گفته کارگردان یک جمله است «ما این فیلم را برای مردم ساختیم».

فیلم گشت ارشاد ۲  به یقین در گیشه موفق است. چون نبض مردم را می داند! از حرفهای سیاسی مد روز تا دخترانی که برای امرار معاش در کنار خیابان ساز می زنند. سکانس‎های بی‎ربطی که فقط خود کارگردان دلیلی می تواند برایش بتراشد.

در این آش شله قلمکار از همه جالبتر یکی از این دخترها که نمی داند پدرش کیست، در نمای بعد با پوشش چادر بروی قبر شهید گمنامی در حال فاتحه خوانی‎ست. مدیون کارگردان هستیم اگر فکر کنیم این صحنه‎ بی‎ربط است و یا ربطش آن چیزی‎ست که در ذهن متبادر می شود!

کارگردان در نشست خبری:

«فیلم‎ها بیشتر فیلم هستند، سینما نیستند. ما از ذات سینما دور شدیم!»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 3 = 7