ممکن است ایران را در تولید کاغذ به خودکفایی برسانید،اما محال است بتوانید جلوی قاچاق فیلم را بگیرید!

فقط چند جوان بیکار که گوشه خیابان سی.دی می فروختند را گرفتند و سرمایه اندک شان برای امرار معاش را، زیر غلتک های سنگین بی عدالتی تبدیل به پودر کردند.مبارزه با قاچاق فیلم یعنی این؟!

ممکن است ایران را در تولید کاغذ به خودکفایی برسانید،اما محال است بتوانید جلوی قاچاق فیلم را بگیرید!|سرزمین هنر|سینما

فارس-محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد: موضوع قاچاق فیلم مایه ناراحتی است. امکان سرقت و قاچاق فیلم‌های سینمایی را از بین خواهیم برد.

جناب وزیر ارشاد،چرا ادعایی می کنید که اثبات آن غیرممکن است؟ وقتی خودتان می دانید که نه اراده ای جدی وجود دارد برای مبارزه با قاچاق فیلم و نه همکاران و مدیران تان توان این کار را دارند،برای چه شعار می دهید؟

قاچاقچی های فیلم،جوانان بیکار سی.دی به دست یا هکرهای نوجوان نیستند.چه کسی حاضر است به خود زحمت دهد و با ترس و لرز فیلم های ضعیف و ندیدنی ایرانی را از روی پرده های چرک گرفته و تارعنکبوت بسته سالن های سینما ضبط کند؟!

کدام سینمادار اصیلی می تواند خود را راضی کند و دست به چنین کار چندش آوری بزند؟واقعا با عقل جور در می آید این افرادی که نمونه های آن را نام بردیم قاچاقچی حرفه ای فیلم باشند؟!

پیش از شما نیز وزیران و مدیران زیادی چنین ادعاهای ناشدنی را بر زبان آوردند،اما در عمل کاملا منفعل عمل کردند و در چشم بهم زدنی عقب نشستند و دیگر هیچ نگفتند!می دانید چرا؟ چون قاچاقچیان فیلم مانند باندهای سینمای ایران بسیار پرقدرت هستند و سررشته هر کاری فقط در دست چسبناک آنان است و بس!

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

مگر سازمان سینمایی وزارت ارشاد ستاد صیانت و حراست ندارد؟چرا تاکنون،حتی یک قاچاقچی گردن کلفت فیلم را نیز به دام نینداخته و به مراجع قضایی معرفی نکرده اند؟!

فقط چند جوان بیکار که گوشه خیابان سی.دی می فروختند را گرفتند و سرمایه اندک شان برای امرار معاش را، زیر غلتک های سنگین بی عدالتی تبدیل به پودر کردند.مبارزه با قاچاق فیلم یعنی این؟!

چرا باید سرمایه اندک جوانان بیکار برباد رود،اما گردن کلفت های پشت پرده قاچاق فیلم،نه تنها معرفی و محاکمه نشوند،بلکه هر روز فربه تر شده و بر صفرهای عدد نجومی حساب  بانکی شان مدام افزوده شود؟!

شکی وجود ندارد، اگر اراده ای واقعی برای مقابله با قاچاق فیلم وجود داشت،مدت ها پیش بساط قاچاقچیان جمع می شد،اما این اراده تاکنون دیده نشده.سال هاست که مدیران دم از مبارزه با قاچاق فیلم می زنند، پس چرا هنوز مقابله ای دیده نشده؟نام شعار دادن و ادعا کردن را نمی توان مبارزه نهاد.چرا هرگز یک مدیر شجاع و دست پاک را با اختیار تام مسوول حل این معضل نکرده اند؟

به همین دلیل،خیال قاچاقچیان پرده نشین و گردن کلفت،راحت راحت است که هرگز مبارزه ای واقعی با آنان درنخواهد گرفت!

فکر می کنید با تهدید سینماداران و توپ و تشر زدن به آنان و گرفتن چند جوان بیکار،می توانید جلوی قاچاق را بگیرید؟

آقای وزیر ارشاد،ممکن است شما یک در میلیون بتوانید در صنعت تولید کاغذ ایران را به خودکفایی برسانید،اما یک در میلیارد هم شانس ندارید تا جلوی قاچاق فیلم در ایران را بگیرید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 1 = 8