رضا داوودنژاد به روایت رضا داوودنژاد | حکایتی از یک زندگی کوتاه اما پر فراز و نشیب

رضا داوودنژاد به روایت رضا داوودنژاد | هنرلند | سرزمین هنر | سینما |  فروردین ۱۴۰۳ با خبر ناگوار درگذشت رضا داوودنژاد همراه بود. هنرمند جوانی که در دوران زندگی خود رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری را تجربه کرده بود. زندگی در خانواده ای هنرمند که نامشان با سینما گره خورده است. رضا داوود نژاد فرزند علیرضا داوود نژاد کارگردان خوشنام سینمای ایران متولد سال ۱۳۵۹ بود که بازیگری را از شش سالگی با حضور در فیلم بی پناه آغاز کرد. زهرا داوودنژاد خواهر ، احترام سادات حبیبیان مادر بزرگ ، محمدرضا داوودنژاد عمو و عسل بدیعی خواهر همسرش چهره های شناخته شده سینمای ایران بوده اند.

او در ۲۵ سال فعالیت هنری اش در ۲۶ فیلم سینمایی و ۱۳ سریال تلویزیونی حضور فعال داشت که در زیر فهرستی از فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی که وی در آنها به نوعی نقشی داشته است آورده شده.

فیلم شناسی رضا داودنژاد

۱۳۶۵ بی‌پناه
۱۳۷۷ مصائب شیرین
۱۳۷۹ بچه‌های بد
۱۳۸۰ بانوی کوچک
۱۳۸۲ روایت سه‌گانه – اپیزود دوم: شوخی‌های خدا
۱۳۸۳ هشت‌پا
۱۳۸۴ چپ‌دست
هوو
۱۳۸۷ تیغ‌زن
۱۳۸۸ نیش زنبور
۱۳۸۹ خیابان‌های آرام
دردسر بزرگ
زن‌ها شگفت‌انگیزند
کنسرت روی آب
مرهم رضا
همه چی آرومه
۱۳۹۰ کلاس هنرپیشگی
۱۳۹۴ فراری
۱۳۹۶ مصائب شیرین ۲
۱۳۹۸ لامینور
۱۳۹۹ بی‌رویا
لب خط
یقه سفیدها
گیسوم
۱۴۰۰ بیرو

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

«فروشنده» دهه ۶۰

سریال های تلویزیونی رضا داوودنژاد

پشت کنکوری‌ها:۱۳۸۱
باغچه مینو:۱۳۸۲
زندگی به شرط خنده:۱۳۸۴
متهم گریخت :۱۳۸۴
من نه منم :۱۳۸۵
نون و ریحون :۱۳۸۹
فراموشی :۱۳۹۰
پنچری :۱۳۹۶
زندگی شگفت‌انگیز است :۱۳۹۸
بعد از آزادی :۱۴۰۰
از سرنوشت ۴:۱۴۰۱
شهباز:۱۴۰۱
نیکان:۱۴۰۲
مصائب شیرین از مهمترین اثار سینمایی او و پشت کنکوری ها از شاخص ترین سریالهایی است که رضا داوودنژاد به عنوان بازیگر ذر آن ظاهر شده است. او که برای فرار از سربازی افزایش وزن خودخواسته ای را تحمل کرد، این اقدام را بزرگترین اشتباه زندگی اش توصیف کرد که عامل بیماری ها و ضربه بزرگی به سلامت جسمانی اش وارد ساخت.

او دو بار مورد عمل جراحی پیوند کبد قرار گرفت اما سرانجام در روز دهم فروردین ۱۴۰۳ در آستانه سن ۴۴ سالگی دارفانی را وداع گفت. و امروز ۱۸ فروردین ماه در کنار مادربزرگ هنرمندش به خاک سپرده می شود.
«سرزمین هنر» درگذشت رضا داوودنژاد را به جامعه هنری کشور به خصوص خانواده هنرمند وی تسلیت عرض می نماید. برای گرامیداشت یاد وی مصاحبه او در برنامه محاکات که نوروز ۱۴۰۰ از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد را در این پست تقدیم علاقمندان می نماید.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

41 − 35 =