ثروت بهتر از علم و سرقت از هر دو بهتر است!

ریب مطالعه ، نویسنده و هنرمند و دانشمند شدن و حضور در نمایشگاه های کتاب را نخورید و هم و غم خود را مصروف تحصیل ثروت، حتی از راه سرقت نمایید، وگرنه فقیر و بیکار و منزوی و گرسنه و حقیر و......خواهید شد.

گول نمایشگاه کتاب رانخورید! |سرزمین هنر|جبارآذین|کتاب
خدا رحمت کند بزرگان علم،هنر و ادبیات و عالمان و عارفان را که یک عمر در راه پیشرفت علم،دانش و هنربشر،خدمت کردند وخود در فقر و تنگدستی و آزار جاهلان و مفسدان روزگار گذراندند و عاقبت هم در فقر و تنهایی،دنیای خوش و آب و رنگ ما را ترک کردند.قرن ها وسال ها،اغلب انسان هایی که از راه و روش و مرام آنها پیروی کردند، به همین سبک و سیاق روزگار گذراندند و بعد هم به دیار باقی شتافتند.

برخلاف این بزرگواران،جماعتی که علم و هنر و ادب را با سیاست مخلوط کرده و چاکر آستان قدرت و اشراف و حاکمان بودند، در ناز و نعمت زندگی کردند و پس از مرگ نیز صاحب آرامگاه مجلل شدند. امروز هم به رغم شعارهای زیبایی مانند علم بهتر است یا ثروت و تبلیغ مسائل معنوی و اخلاقی،همچنان همان راه چرب و چیلی عالمان و هنرمندان درباری و اشرافی طی می شود.

این امر نیاز به برهان و استدلال و اسناد ندارد،اگر روی پل های لرزان فاصله طبقاتی ایستاده باشید، می توانید، کاخ ها و اشراف و کاخ نشین ها و چاکران شان را در یک سو و در دیگرسو،کوخ ها و پابرهنه ها و فقرا را مشاهده کنید.

تجربه چنین زندگی ها در چنین جوامع ،نشان می دهد که نباید فریب شعارهای انسانی و اخلاقی و معنوی را خورد، چرا که به عینه دیده می شود؛«ثروت بهتر از علم و سرقت از هر دو بهتر است!» و مطالعه و کتابخوانی و فعالیت های هنری و علمی، بدون ثمر و زندگی عالمان، هنرمندان و پژوهشگران راستین «نه درباری و اشرافی!» با فقر و ناداری قرین است.از همین رو،فریب مطالعه ، نویسنده و هنرمند و دانشمند شدن و حضور در نمایشگاه های کتاب را نخورید و هم و غم خود را مصروف تحصیل ثروت، حتی از راه سرقت نمایید، وگرنه فقیر و بیکار و منزوی و گرسنه و حقیر و……خواهید شد. از ما گفتن، دیگر خود دانید!

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

51 − 49 =