با همخوانی مردم در تالار وحدت/ اولین کنسرت آنسامبل گروه موسیقی «سیریا» در تهران برگزار شد

آنسامبل موسیقی «سیریا» بعد از گذشت سه سال اولین کنسرت خود را در تالار وحدت روی صحنه برد.

با همخوانی مردم در تالار وحدت/ اولین کنسرت انسامبل گروه موسیقی «سیریا» در تهران برگزار شد.|سرزمین هنر|موسیقی

گروه سیریا در این اجرا توانست به خوبی با تماشاگران ارتباط برقرار کرده و شبی پرشور و هیجان را برای آنها رقم بزند.

با حضور بهروز شریفیان، امیرحسین ماهینی، معین پاکباز، مهدی منفرد، فرشاد برنجی و مهدی ناصری با خوانندگی محمد لاریان، آلبوم «میز دوتایی»، برای اولین بار در تهران اجرا شد.

این کنسرت با یکی از شناخته شده ترین آثار این گروه به نام «شعر یادم رَ…» آغاز شد که همخوانی و تشویق حضار را به همراه داشت .

پس از آن محمد لاریان، خواننده گروه بیان کرد: ما خیلی خوشحالیم که پس از چند سال اینجاییم، اما مُردیم تا به صحنه برگشتیم!

پس از اجرای قطعاتی دیگر و همنوازی خواننده با نوازنده پرکاشن و ایجاد آوایی جنوبی همراه با نواخته شدن سنج و دمام، لاریان به تعریف یک خاطره پرداخت و گفت: یکی از دوستان فوتبالیستم که اکنون هم در سالن حضور دارد دروازه‌بان تیمی بود که با پرسپولیس بازی داشتند. من هم که پرسپولیسی هستم به او گفتم مراعات این تیم ما را بکن. او رفت به زمین و پنج تا گل خورد. بعد از بازی با هم صحبت کردیم، گفتم حالت چطوره؟ به من گفت خدا شاهده تا حالا پنج تا گل نخورده بودم. من هم گفتم بازی را دیدم تقصیر دفاع بود و بازی تو خوب بود. او گفت از صبح آهنگ «شعر یادم رَ…» گوش می‌دادم. می‌خواهم بگویم اگر کار مهمی داشتید، هیچ گاه قبل اش این آهنگ را گوش ندهید!

پس از اجرای قطعاتی دیگر نوبت به قطعه «ای جهاز پر جنه» رسید که لاریان درباره چگونگی ساخت آن، توضیح داد: بچه که بودم یک تئاتر به نام «بوسلمه» دیدم که آهنگ «ای جهاز پر جنه» را در آن می‌خواندند. «بوسلمه» یک افسانه دریایی است. این قطعه که در آن کنسرت اجرا می‌شد برایم خیلی جالب آمد و در ذهنم ماند. سال‌ها گذشت سر تمرین، بداهه می‌نواختیم که خواندمش و بچه‌ها گفتند باحال است بیایید آن را کار کنیم. من هم از کارگردان آن تئاتر و نویسنده آن اجرا که اکنون در عسلویه کار می‌کنند و دیگر کار تئاتر نمی‌کنند، اجازه گرفتم و این قطعه را ساختیم. قصه لنجی است که به دریا می‌رود و درگیر افسانه می‌شود و برنمی‌گرد.

در پایان کنسرت تماشاگران همراه با یکدیگر قطعه «شعر یادم رَ…» را همخوانی کردند که خواننده گفت: دلم نیامد یک بار دیگر این قطعه را نزنیم.

آنسامبل «سیریا» سال گذشته برای آلبوم میز دوتایی موفق به کسب مدال نقره گلوبال موزیک شده است.

«سیریا» از سال ۱۳۹۶ با رویکرد موسیقی تلفیقی و نگاهی به بوشهر، جمع آوری و تهیه‌ نخستین مجموعه‌ صوتی خود با عنوان پروژه‌ میز دوتایی را آغاز کرده بود. این آلبوم ۱۱ قطعه دارد.

منبع:ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

80 − = 74