سریالهای نوروزی تلویزیون در بهار ۱۳۹۵:سرنوشت نامعلوم «فروشگاه بزرگ»

آشنائی بابرنامه های نمایشی تلویزیون درنوروز یکی از خواسته های مخاطبان هنرلند بود که دراین نوشته به آن اشاره خواهدشد.

برنامه های نوروزی جذابترین برنامه های هرسال شبکه های رادیوئی وتلویزیونی به شمار می رود که از ماهها قبل برنامه ریزی می شود،اما نکته قابل تأمل اینکه برنامه ریزیهای امسال سیما درباره سریالها وبرنامه های سرگرم کننده آنطور که انتظار می رفت محقق نشده است ،عدم پخش سریال فروشگاه بزرگ وهمچنین پخش تکراری برنامه دورهمی به جای خندوانه در روز سوم فروردین نشانگر به هم خوردن برنامه های فبلی یا عدم برنامه ریزی دقیق بوده است به هرحال  اطلاعات کسب شده از وبسایت شبکه خبر استخراج شده است که گرچه این شبکه وابسته به صداوسیماست اما اطلاعات برنامه های این سازمان را به نقل از خبرگزاری فارس دروبسایت خودنقل کرده است!

شبکه اول سیما:

در حالیکه قراربود شب‌های نوروز مجموعه تلویزیونی «فروشگاه بزرگ» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی محمود رضوی هر شب ساعت ۲۲:۱۵ به روی آنتن برود سریال «بیمار استاندارد»سعید آقاخانی  ازاین شبکه پخش میشود. جالب اینجاست که بنابراطلاع رسانی خبرگزاری صداوسیما این سریال در شبکه ۳ سیما ساخته شده است اما درشبکه ۱ پخش میشود.

bimar

داستان “بیمار استاندارد” درباره فردی است که با بازی کردن نقش بیماران روحی و روانی می خواهد دانشجویان را بیازماید ولی با ماجراهایی مسیر او تغییر می کند.
سریال نوروزی”بیمار استاندارد” توسط بهرام توکلی و سعید آقاخانی در ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید شده است که تا پایان تعطیلات هرشب از شبکه اول پخش می شود.

شبکه دو 

مجموعه نوروزی شبکه دو «زعفرانی» نام دارد که ویژه ایام نوروز ۹۵ تهیه شده است و از ۲۹ اسفند ساعت ۲۱:۳۰ به روی آنتن شبکه دو می رود. این مجموعه مضمونی خانوادگی و طنز دارد که توسط سعید جلالی، حامد محمدی و آزاده محسنی نوشته شده و به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی ایرج محمدی برای نمایش در ایام نوروز آماده شده است.

در خلاصه داستان مجموعه «زعفرانی» آمده: ۹۹ درصد، کمی بیشتر و کمتر فرقی نمی کند. اگر زعفرانی باشی همه چیز درست پیش می رود. خانواده ناصر و نسرین که زندگی شان عطر و طعم زعفرانی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند.اگر چه صد تا دوست دارند و البته یک دشمن…

zafarani

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

نه هنرمند ،نه مدیر

مهدی هاشمی، مهران احمدی، حسین سلیمانی، حدیث میرامینی، لیدا عباسی، هادی کاظمی، ستاره اسکندری، نرگس محمدی، شیدا خلیق و حسام محمودی از جمله بازیگران مجموعه «زعفرانی» هستند. در ایام نوروز بیش از ۱۵ فیلم سینمایی از ساعت ۱۸ در قالب باکس عصرگاهی پخش خواهد شد.

دو مسابقه «دست پخت های خودمانی» و «ثانیه ها» از جمله تدارک های شبکه دو برای نوروز ۱۳۹۵ است. «دست پخت های خودمانی» مسابقه ای مفرح به تهیه کنندگی و کارگردانی فریدالدین نیکجو و با اجرای نسرین مقانلو و آرش ظلی پور است که هر شب ساعت ۲۰ پخش می شود. این مسابقه چهره های عرصه های مختلف خوانندگی، بازیگری و فوتبال را طی یک مسابقه آشپزی در استودیو گرد هم آورده تا طی ایام نوروز برنامه هایی شاد و ویژه این ایام را به مخاطبان خود ارایه کند.

همچنین مسابقه «ثانیه ها» با رویکردی آگاهی محور و سرگرم کننده هر روز ساعت ۱۵ به روی آنتن شبکه دو می رود. «محله گل و بلبل» با ساختاری نمایشی برای مخاطبان رده سنی کودک و نوجوان در شبکه دو سیما تهیه و تدارک دیده شده است. در این برنامه همه ماجراها در یک محله خیالی متشکل از خانه‌ها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مغازه‌ها و شهروندانی که هر کدام دغدغه‌های متفاوتی دارند، پیگیری می‌شود. «محله گل و بلبل» هر روز عصر ساعت ۱۷ برای گروه سنی کودک و نوجوان پخش خواهد شد.

داریوش فرضیایی،‌ بهنوش بختیاری،‌ نادر سلیمانی، حدیث فولادوند،‌ امیر نوری،‌ امیرمحمد متقیان،‌ امیر سهیلی، نعیمه نظام دوست، ابراهیم شفیعی،‌ آرش میراحمدی، عرفان برزین و حمید کاشانی به ترتیب در نقش‌های عموپورنگ‌، خانم میوه فروش،‌ نانوای محل،‌ کتابفروش سیار،‌ گل فروش محل،‌ گلدون خان، بلبل خان، ‌مادر عموپورنگ،‌ پدر عموپورنگ، شاگرد نانوا،‌ بچه مردم و قلهک بازی می‌کنند. تهیه‌کننده برنامه مسلم آقاجان‌زاده، کارگردان: احمد درویش علیپور، مجری: داریوش فرضیایی، نویسنده: محمد درویش علیپور و مدیر تولید: محمدحسین خلیفه است.

شبکه سه

سریال تلویزیونی قرعه با مضمون خانواده و با رویکرد طنز موقعیت است که درباره قرعه‌کشی میان چند خانواده تهرانی است که با نزدیک شدن به ایام نوروز به مشکلاتی بر می‌خورند.

ghoreh

 این سریال هر شب ساعت ۲۱:۰۰ پخش می شود که در مجموع ۱۴ قسمت ۴۵ دقیقه ای را دربرمی گیرد.نویسنده : محمد تنابنده ،کارگردان : برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کننده آن : محمود اتحادی است و بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، فریبا متخصص، هدایت‌ هاشمی، نسرین نصرتی، سحر ولدبیگی، پرستو گلستانی، غلامرضا نیکخواه، علی صالحی، فروغ قجابگلی، میثاق جمشیدی، اشکان اشتیاق، امیر کربلایی‌زاده، مصطفی ساسانی، سارا همتی، نازنین کریمی، صبا محمدی، فرانک تمنایی و محمدرضا علیمردانی در این مجموعه  به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه سه همچنین برای ایام نوروز برنامه ای ترکیبی با عنوان «دست انداز» را روی آنتن می برد. در این برنامه دو مجری بازیگر در گفت و گویی طنز و با استفاده از ضرب المثل ها و اصطلاحات شیرین فارسی بر اصالت فرهنگ و ادب فارسی تاکید می کنند.

برنامه «سه شو» در رویکرد نوروزی خود مسایل و موضوعات عیدانه را مورد تاکید قرار می دهد و مجریان آن در آیتم های کوتاه از موضوعات مبتلا به در این ایام با مردم سخن می گویند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 2 = 3