پخش ویژه برنامه « حکیم نظامی گنجوی » از شبکه چهار سیما

ویژه برنامه حکیم نظامی گنجه ای از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما در دو قسمت، دوشنبه شانزدهم و بیست و سوم اسفند ماه پخش خواهد شد.

پخش ویژه برنامه « حکیم نظامی گنجوی » از شبکه چهار سیما|سرزمین هنر|تلویزیون

ویژه برنامه « حکیم نظامی گنجه » به حکیم نظامی گنجه ای شاعر بزرگ پارسی، اختصاص دارد‌.  دکتر شفیعیون برای بزرگداشت نظامی گنجوی ۲۱ اسفند ماه را پیشنهاد می دهد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد . سال ۱۴۰۰ چهارمین سالگرد بزرگداشت نظامی گنجوی است .

بزرگداشت و گرامیداشت حکیم عشق و غزل، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. ریاست ستاد بزرگداشت حکیم نظامی را دکتر محمود شالویی بر عهده دارد.

حکیم ابومحمد الیاس بن یوسف بن زکی ابن مؤید نظامی شاعر معروف ایرانی در قرن ششم هجری قمری است. وی بین سال های ۵۳۰ تا ۵۴۰ هجری قمری در شهر گنجه متولد شد. از فنون حکمت و علوم عقلی و نقلی و طب و ریاضی و موسیقی بهره‌ای کامل داشته و از علمای فلسفه و حکمت به شمار می‌آمده است.

مهم ترین اثر وی «پنج گنج» یا «خمسه» است. دیوان اشعارش مشتمل بر قصاید، غزلیات، قطعات و رباعیات است.

نظامی بین سال های ۵۹۹ تا ۶۰۲ هجری قمری وفات یافت.

مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

قسمت اول دوشنبه ۱۶ اسفند و قسمت دوم دوشنبه ۲۳اسفند ساعت۲۱ پخش می شود.این برنامه سه شنبه ساعت ۱۴ و جمعه ساعت ۱۲ ظهربازپخش می شود.

کارگردان: علیرضا حسینی،تصویر برداران: وحید فیروز و ایرج سعادتی،پژوهشگر و طراح سوال : محبوبه کلانتری،تدوینگر: بدرالدین سعادتی،مدیر تولید: حمید سهرابی،صدابردار: حبیب محمدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات فضای مجازی و رسانه ای : سمیرا فراهانی و گرافیست و جلوه های بصری و تیتراژ:حمید حسینی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

86 − = 82