فیلم کوتاه پنجره همسایه | یک فیم کوتاه با یک درس طولانی

The Neighbors’ Window

فیلم کوتاه پنجره همسایه ، یک آموزش دقیق با هدف جاده زندگی خودت را زیبا تر کن | (یک فیلم کوتاه، با یک درس طولانی) | محبوبه کیایی 

شناسنامه فیلم کوتاه پنجره همسایه :                                                                                              

نام فیلم: The Neighbors’ Window 

کارگردان: Marshall Curry 

ژانر: درام ، کوتاه

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

محصول: آمریکا

زمان فیلم:۲۰ دقیقه و ۳۷ ثانیه

برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه در سال ۲۰۲۰

 همه ی ما گاه و بی گاه حسرت زندگی دیگران را خورده ایم؛ فرقی ندارد چقدر خود را از این حس مبرا بدانیم، دلیل تمام ناامنی های درونی ما این است که واقعیت زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه می کنیم. مقایسه کردن خود گیرکردن در چرخه ی منفی حسرت زندگی دیگران را خوردن بهترین راه برای خراب کردن زندگیتان است. اکثریت افراد در نقطه ای از زندگی خود به یک نفر حسادت کرده اند؛(حسادت در درس، ورزش، کار، با دیگران جز طبیعت ماست.عشق و…)

 

The Neighbors’ Window

افکار ناخوشایندی که در اثر مقایسه خود با دیگران درما ایجاد می شود؛ باعث خستگی روان و افسردگی می شود.یک سوال؟

آیا تا به حال کسی را دیده اید که عکس نامناسب از زندگی خود یا مسائل کاری خود منتشر کند؟

بیشتر افراد سعی می کنند تصویری از خود ارائه دهند که دوست دارند شمـــــــــــــــــا ببینید، نسخه ای کاملا ویرایش شده، درخشان و زیبا از زندگیشان. هربار که حسرت زندگی دیگران را خوردید به یاد داشته باشید که شما تنها بخش کوچکی از داستان آنها را می بینید همان بخش ادیت شده ای که دوست دارند شما ببینید.هر سکه ای دو رو دارد آنچه شما می بینید لزوما واقعیت نیست. از خود بپرسید آیا واقعا می خواهید به جای او باشید یا زندگی او را را داشته باشید؟

 

هر چیزی که در زندگی خود دوست دارید یادداشت کنید، به لیست نگاه کنید؛ آیا حاضرید چیزهایی را که دارید رها کنید و آیا رها کردن آن به بهای زندگی و داشتن زندگی یا عشق و… یک نفر دیگر ارزشش را دارد؟

خوبی های زندگیتان را نادیده نگیرید،تمناهای خود را کم کنید با خود نجیب باشید و شرایط فعلی زندگی خود را بپذیرید. از دور همه در زندگیشان قهرمانند، اما قهرمان واقعی کسی است که با خوشی ها و ناخوشی های زندگی بسازد.

 

فیلم کوتاه پنجره ی همسایه اولین فیلم روایی مارشال کاری، پایانی تکان دهنده و قابل لمسی دارد و به ما یادآوری می کند؛ همه چیز در زندگی آنطور که به نظر می رسد نیست.

یکی از مزایای زندگی شهری امکان توجه به همسایگان، توجه به وضعیت ساختمان ها و پنجرهاست، فیلم با نمایی خیره کننده از شهر نیویورک آغاز می شود، و ارتباطی عمیق میان چشم بیننده و دو پنجره که رو بروی هم قرار دارند برقرار می کند.

 

پنجره همسایه
The Neighbors’ Window

فیلم کوتاه پنجره همسایه ، تماشای زندگی همسایه روبرویی است که ممکن است برای هرکدام ما پیش آمده باشد. شخصیت اصلی فیلم مادر دو کودک است، و حضور فرزندانش در همه جای زندگی او موجب کلافگی، ناراحتی وخستگی اوست. در عوض زندگی پنجره روبرویی به آزادی و لذت و معاشقه می گذرد، و شخصیت اصلی فیلم از این تناقض رنج می برد؛ بارها و بارها در زمان های مختلف در حال دیدزنی پنجره همسایه روبرویی است و مدام خودش را مقایسه  می کند که چرا باید هر روز اسباب بازی های کودکانش را که همیشه در کف زمین پراکنده اند جمع کند و هر روز ظرف های کثیف را بشوید این مقایسه ادامه تا دارد تا در یک سکانس تکان دهنده کارگردان ما را از پوسته ی زندگی همسایه روبرویی به عمق زندگی او می کشاند.(هیچ چیز آنچه که تو می بینی نیست)

 

چنانچه در دیالوگی زیبا و تکان دهنده می شنویم همسایه روبرویی می گوید ما به اون طرف و به بچه هاتون نگاه می کردیم اونا واقعا دوست داشتنی هستند. درست جایی که شخصیت اصلی فیلم در حسرت زندگی آرام همسایه ی خود بوده؛ آنها حسرت زندگی شلوغ آنها را می خوردند.

       ( با دیدن میوه های درخشان و خوش آب و رنگ درختان به بار نشسته ی همسایه باغ خود را از دست ندهید)

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

38 − 37 =