گیلان میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی (ع)

گیلان میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی (ع)| سرزمین هنر| فرهنگ و ارتباطات
پرچم بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)به مناسبت میزبانی گیلان در بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی به مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان تحویل شد.
به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان، حسب اعلام آمادگی آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار و مدیرکل صدا و سیمای استان میزبانی بیستمین اجلاس سراسری پیرغلامان حسینی به گیلان داده شد. باقرزاده مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان و مصطفی پور معاون سیاسی امنیتی استاندار با حضور دراختتامیه نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی(ع) در کرمانشاه پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) از دکتر جبلی رئیس رسانه ملی تحویل گرفتند. مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در این خصوص گفت: اکنون در فضایی تنفس می کنیم که عطر وجود عاشقان حسینی همه جا را معطر کرده و امیدواریم الطاف ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام حسین (ع) ره توشه ی ما از برگزاری این اجلاس باشد. وی با تاکید بر برنامه ریزی های مدون برای برگزاری بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی افزود: گیلان به خاطر میزبانی از پیرغلامان سراسر ایران اسلامی و کشورهای همسایه به خود می بالد.
وی افزود: این اجلاس فرصتی برای معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و خادمان درگاه ابا عبدالله (ع) است و همه باید در برگزاری هر چه بهتر آن همکاری کنند.
باقرزاده با اشاره به بین المللی بودن اجلاس پیرغلامان حسینی گفت: بزرگداشت آیینهای عاشورایی، معرفی چهره های شاخص فرهنگی و اجتماعی،توسعه گردشگری مذهبی و بازنمایی مناسب و رسانه ای اجلاس از جمله آنهاست. وی همچنین از تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی، تولید مستند با محوریت بیان خاطرات پیرغلامان، بزرگداشت شهدا و درگذشتگان پیرغلامان به عنوان برنامه های جانبی این اجلاس خبرداد.
زنده نگه داشتن آیین ها و مناسک عاشورایی، معرفی گروههای مرجع متناسب با آیینهای عاشورایی، تجلیل از پیرغلامان و تقویت ظرفیتهای گردشگری مذهبی از اهداف برگزاری این اجلاس رسانه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

52 − = 47