جمال شورجه،آینه تمام قد صداقت

جمال شورجه،آینه تمام قد صداقت است،برای همین مورد احترام همه است،حتی دشمنان قسم خورده اش.

جمال شورجه ، آینه تمام قد صداقت|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما|

همیشه به مردان و زنان صادق احترام گذاشته و می گذارم.مطمئنا هر کس و با هر عقیده ای که اعتقاد صادق به اعتقاداتش داشته و به خاطر مال و مقام در آن خدشه وارد نکند،مورد احترام جامعه خواهد بود.

بسیاری را می شناسم و می شناسید که اعتقادات شان بر حسب و اندازه مال و مقام، مدام تغییر می کند.گاهی مذهبی متعصب می شوند و گاهی شبهه روشنفکر لامذهب!

امروز کسانی را می شناسم که وقتی با تشبث به ظاهر فریبی و ریا به مال کلان و مقام فلان رسیدند پا روی تمام باورهای سالوسانه خود گذاشتند.

آنان که ظاهری مذهبی به خود گرفته بودند و مدام مرگ بر استکبار و فلان می گفتند،حالا طرفدار دوآتشه همان استکبار و فلان شده و در فضای کذایی برای شان گریبان دری می کنند.

آنانی هم که مدام از کمونیسم و بهمان می گفتند،اکنون سایه لنین و مارکس را با تیر ریا می زنند.

این گونه افراد هرهری مذهب هستند و نباید به تصدیق و تکذیب شان اهمیت داد و باور کرد.چه ظاهر مذهبی داشته باشند و چه ادای روشنفکری دربیاورند.

پس از انقلاب از این دست افراد بسیار دیده شده و خواهد شد.این معضلی است که نه تنها در عرصه سیاست و اقتصاد، بلکه در عالم هنر و سینما نیز فراگیر شده.

افرادی نیز هستند که روی باورهای خودشان تا آخر ایستادگی کرده و صدمات و لطمات آن را خورده و می خورند،ولی هرگز حاضر نشده و نمی شوند به خاطر مطامع دنیوی، آخرت خود را به حراج بگذارند.

هنرمند صادق و عاشق، جمال شورجه یکی از این افراد است. وی همواره بر باورهای خود تاکید کرده  و از آنها دفاع می کند.هرگز نقاب کریه ریاکاری و سیاهکاری بر چهره نزده و نخواهد زد. وی با وجود گذشت زمان و گرفتاری و بیماری،همچنان روی عقاید خود ایستاده است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید
افرادی مانند شورجه کم نظیر هستند

جمال شورجه،آینه تمام قد صداقت است، برای همین مورد احترام همه است، حتی دشمنان قسم خورده اش. ندیده و نشنیده ام کسی خدای نکرده از کج رفتاری و سیاهکاری این مرد صدیق حرف بزند.

او ظاهر و باطن مذهبی خود را همیشه حفظ کرده است.همواره نیز حرف خود را رک زده و هراسی از طعنه طعنه زنندگان هتک هتاکان  نداشته و ندارد.

نمی گویم که یگانه دهر است،چون مانند او را می شناسم و به آنان نیز احترام می گذارم،اما افرادی مانند شورجه کم نظیر هستند.

نه تنها در عالم هنر و سینما،بلکه در جامعه، سازمان ها، ادارات، وزارتخانه ها و…اگر افرادی مانند آنان ،ولو کم حضور داشته باشند، بی شک کارها رو به صلاح می رود.

وقتی این چنین از فردی تعریف می کنیم،برای خودمان نیز سوال پیش می آید چرا افرادی مانند جمال شورجه نباید وزیر ارشاد، رییس  صداوسیما و یا سطح پایین تر رییس سازمان سینمایی نشوند؟

شورجه در شوراهای مختلفی مانند شورای پروانه ساخت حضور داشته است،با بسیاری از طرح ها و فیلمنامه ها نیز از نگاه باورهای خویش مخالف بوده،اما هرگز پا روی عدالت نگذاشته و مانند یک جنتلمن تمام عیار و سینماگری ماهر و امانتداری عادل،زیر حکم ساخت آنها را امضا کرد.

چند نفر را در شوراهای مختلف هنری،سینمایی و در صداوسیما می شناسید که چنین فکر کرده و عمل کنند؟ اگر افرادی مانند شورجه،حتی با اعتقادات دیگر در این شوراها وجود داشتند، اکنون وضعیت سینما، هنر و تلویزیون مان این گونه بود؟ مطمئنا خیر.زیرا این افراد اصلاحگر هستند و دید هنری نسبت به حرفه خویش دارند.

تقدیر و تجلیل از هنرمندان بسیار خوب است، اما برنامه «شب شورجه» را خوش نداشتم. باید این گونه مراسم زمانی برگزار شود که امثال شورجه در صحت و سلامت با پای خود روی سن بیایند و مقابل دوستان و مخاطبان بایستند.

آرزوی سلامت کامل برای جمال شورجه صدیق و دوست داشتنی داریم.

امید داریم آفت مردم فریبی و ظاهر ریایی در سرزمین هنرخیز و هنرپرور ایران زمین ریشه کن شده و مردم،از سیاستمدار و هنرمند گرفته تا فرد عادی جامعه،همه با ظاهر و باطن یکسان وارد اجتماع شوند،زیرا صداقت و محبت کلید حل مشکلات مادی و معنوی در هر ملت و مملکتی است.

.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

71 − = 63