تهیه‌کننده قدیمی سینما گفت: بساط رانت‌خواران را جمع کنید

تهیه‌کننده قدیمی سینما گفت:بساط رانت‌خواران را جمع کنید | سینماگران اصیل را به کار گیرید| مهدی کشاورز باحقیقت| سرزمین هنر | سینما | مدیران سینمایی دولت سیزدهم کمک کنند تا سینماگران اصیل و خانه‌نشین به گود برگردند و باز هم فیلم‌های خوب و متعالی بسازند.

حبیب الهیاری تهیه‌کننده قدیمی سینما با بیان مطلب فوق گفت: سالهاست که ارتباط مردم با سینما بسیار کم شده است و به نوعی با سینما قهر کرده اند. دلیل چنین مسئله ای هم ورود تعدادی سینماگر بی‌استعداد به سینما بود که چگونه ارتباط برقرار کردن با مخاطب را نمی شناختند و در کنارش تعدادی دیگر هم جذب فیلمسازی شدند که بتوانند از رانت و امکانات ژانرهای خاص مثل کودک و به خصوص دفاع مقدس بهره برداری کنند و حاصل تعدادی فیلم بی رمق و ضعیف شد که بعد از ساخت روانه انبارهای نهادهای سینمای دولتی می شوند.

وی ادامه داد: در این شرایط سخت خیلی از هنرمندان با سابقه امکان کار کردن ندارند و دچار مشکل معیشتی شده اند و سازمان سینمایی باید با ارائه راهکارهایی از آنها حمایت کند.
الهیاری افزود: رئیس سینمای دولت سیزدهم محمد خزاعی است که خودش سابقه سینمایی دارد و هرچه باشد از کمبودهای این عرصه آگاه است و در این مدت نشان داده که می‌خواهد کمکی کند برای حل مشکلات ولی باید اجازه داد نفرات و تیمش را وارد کار کند و این طور نباشد که مجبورش کنند به کار با افراد قدیمی و تاریخ مصرف گذشته ای که سینما را به این روز کشاندند.

تهیه‌کننده فاصله و رز سفید تاکید کرد: در شرایط فعلی هزینه تولید در سینما چند برابر شده و متعاقب آن آمار تولیدات کیفی کاهش یافته و اگر سازمان امور سینمایی در تولیدات تسهیل انجام بدهد شرایط برای هنرمندان بهتر می شود.
الهیاری گفت: رئیس سینما چون خودش تهیه‌کننده بوده از عوارض بالا رفتن هزینه تولید آگاهی دارد پس می‌تواند با کمک بدنه صنوف، راهکارهایی را برای حل مساله ارائه نماید و کاری کند که سوداگری برخی سرمایه های سرگردان در سینما پایان یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 2 =