برای “گنجی” از رادیو | شعری با صدای شهریار با یاد احمد گنجی

احمد گنجی درگذشت

برای “گنجی”* از رادیو با صدای شهریار به یاد احمد گنجی | علیرضا دباغ | رادیو | سرزمین هنر|

صبح که موبایلم را روشن کردم باز هم خبر داغ دیگری از رادیو رسید…

هنوز در هضم خبر درگذشت “آزاده نامداری” درمانده بودم که خبررسید، دوست هنرمند وارجمندم “احمدگنجی ” راهی سفر ابدی شد و ما را در آغازین روزهای بهار ۱۴۰۰ تنها گذاشت…

صدای ماندگار او از بهترین و وزین ترین صداهای رادیو تهران در سالهایی بود که من در آن خدمت می کردم و متانت و شخصیت فرهیخته ی او بر وزانت این صدا می افزود….

می خواستم چیزی بنویسم، اما دستم به قلم نمی رفت، تااینکه دوست عزیزم دکتر بصیریان جهرمی این شعر و صدای شهریار را برایم فرستاد، با تصویری از جعبه ی قدیمی صدا(رادیو) ….

انگار زبان حال امروز من است از زبان شهریار ملک سخن…

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

*  احمد گنجی کیست؟

احمد گنجی هنرمند پیشکسوت رادیو در روز هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد و شامگاه دیشب (سه‌شنبه ۱۰ فروردین) در سن ۵۶ سالگی بر اثر سکته قلبی در گذشت.

او در طول سال‌های فعالیتش در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، ایفاگر نقش‌های کلیدی مهمی در نمایش‌های رادیویی بود و مخاطبان او را با صدای ماندگارش به یاد می‌آورند.

پیکر این هنرمند فقید – احمد گنجی – فردا پنجشنبه ۱۲ فروردین در قطعه ی هنرمندان بهشت زهرا (سلام الله علیها) تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. خانواده ی آن مرحوم اعلام کرده اند،به دلیل شرایط کرونایی مراسم خاصی نخواهند داشت و بنا به خواست وی کلیه ی هزینه های گرامیداشت وی برای کمک به نیازمندان اختصاص خواهد یافت.

سرزمین هنر این ضایعه ی اسفناک را به خانواده ی آن مرحوم ، عموم علاقمندان صدا پیشگی و تمامی هنرمندان عرصه ی نمایش رادیویی  و خانواده ی بزرگ رادیو تسلیت عرض می نماید و برای آمرزش روح این هنرمند وارسته  از خداوند متعال دست به دعا برمی داریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

79 − 78 =