استاد علی اصغر آزادان دارفانی را وداع گفت

استاد علی اصغر آزادان دار فانی را وداع گفت| تلویزیون | سرزمین هنر

باکمال تأسف باخبرشدیم این پیشکسوت رسانه ی ملی که سالها با سرطان دست و پنجه نرم می کرد عاقبت بر اثر شدت بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

استاد آزادان به عنوان پرکارترین تهیه کننده ی تاترتلویزیونی خالق آثار جاوید وبه یادماندنی درتلویزیون بوده است که از جمله ی آنها می توان به نمایشنامه های مشهوری  اشاره کرد.

برخی از آثار استاد علی اصغر آزادان در مقام تهیه کنندگی

قضیه رابرت اوپنهایمر نوشته ی هاینار کبپهارت به کارگردانی محمود عزیزی و مسعود فروتن

جان گابرین بورکمن نوشته ی هنریک ایبسن به کارگردانی حسن فتحی و قاسم شاکری

مهمانی درندگان با برداشت آزادی از رمان قرعه ای برای مرگ نوشته ی واحه کاچه به کارگردانی رشید بهنام و مسعود فروتن

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

معمای یک قتل بر اساس داستان شاهدی برای بازپرسی اثر آگاتا کریستی به کارگردانی حسن فتحی و قاسم شاکری

تاجر ونیزی اثر ویلیام شکسپیر با کارگردانی تاجبخش فناییان و حسین فردرو

و دهها اثر ارزشمند تله تئاتر دیگر که در سالهای دهه ی ۱۳۶۰ جزو پر بیننده ترین برنامه های تلویزیونی به شمار می رفتند. از وی همچنین چند سریال تلویزیونی نیز باقی مانده است که در حوزه ی کودک و نوجوان می توان به چاق و لاغر اشاره کرد.

شادروان علی اصغر آزادان تحصیلات آکادمیک خود در زمینه ی مطالعات رادیو و تلویزین در آمریکا گذرانده بود و با وجود شرایط اقامت در آن دیار همیشه در وطن باقی ماند و شاگردان بسیاری را تربیت کرده است.

او که تبحر بسیار زیادی در تهیه ی تله تئاتر داشت، در مدت زمان کوتاهی توانست آثار جاودانی را در این زمینه از نویسندگان مشهور ایران و جهان جلوی دوربین ببرد اما در سالهای اخیر یه شدت از بی مهری تلویزیون به ساخت تله تئاتر گلایه مند بود.

مراسم تشییع پیکر استاد علی اصغر آزادان

سرزمین هنر فقدان این هنرمند پیشکسوت را به خانواده و جامعه ی هنری کشور نسلیت می گوید. مراسم تشییع وی به دلیل شرایط کرونایی با محدودیتهایی همراه خواهد بود اما به محض اطلاع در همین صفحه به آگاهی عموم خواهد رسید.

تکمیلی: بنا به اعلام خانم دکتر شهرزاد آزادان دختر آن مرحوم پیکر زنده یاد علی اصغر آزادان صبح فردا ساعت ۱۰ در قطعه ی هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد. این خانواده ضمن تشکر از عموم دوستداران وی درخواست کرده اند به دلیل شرایط پاندومی کرونا تجمعی برگزار ننمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

68 − 66 =