تجلیل منقدان تاثیرگذار سینمای ایران، مسعود اوحدی

تجلیل منقدان تاثیرگذار سینمای ایران، مسعود اوحدی |جبارآذین | سرزمین هنر

او زاده هزار و سیصد و بیست ونه، مدرس و منقد سینما، مجری تلویزیون، نویسنده و مترجم و از پایه گذران برنامه سینمایی هنرهفتم، به سرپرستی زنده یاد اکبر عالمی است.

« هنرهفتم» نخستین برنامه تلویزیونی تخصصی مرتبط با فیلم و سینما، پس از انقلاب بود و اوحدی و عالمی، کارشناس مجری ثابت این برنامه بودند که در ابتدای دهه هفتاد از شبکه دو پخش می شد و مخاطبان و تاثیر فراوان در ارتقای سطح  دانش سینمایی علاقه مندان داشت.

اوحدی دانش آموخته کارگردانی سینما  از دانشکده هنرهای دراماتیک و فوق لیسانس سینما و تلویزیون از دانشگاه سیراکیوز نیویورک است.

او از سال شصت و یک تدریس سینما را در دانشکده صدا و سیما آغاز کرد و همزمان تاکنون به نگارش مقالات سینمایی و نقد و ترجمه می پردازد.

آثار مسعود اوحدی

 

برخی ترجمه های پر مخاطب او عبارت انداز: سرگئی ایزنشتین، فیلمنامه های هالیوودی “طلای ساتر – تراژدی آمریکایی”، ایورمونتاگ، نشانه شناسی و زیباشناسی سینما، کازابلانکا هوارد، هفت سامورایی، برگمان به روایت برگمان، فیلمنامه “محله چینی ها” و….

مسعود اوحدی کتابهایی هم تالیف کرده است ازجمله: نظریه روایت ذهنیت در سینمای کلاسیک، روش یابی پژوهش های سینمایی، راهنمای تحقیق برای تولیدات رسانه ای، شیوه تحقیق در رادیو و تلویزیون، روایت شناسی سینما و تلویزیون و.. او دستیارکارگردانی را نیز در فیلم توجیه تجربه کرده  است.

درودها بر مسعود اوحدی

اوحدیتلویزیونرادیوسینمامسعود اوحدی
دیدگاه (0)
دیدگاه جدید