تجلیل منقدان تاثیرگذار سینمای ایران، مسعود اوحدی

تجلیل منقدان تاثیرگذار سینمای ایران، مسعود اوحدی |جبارآذین | سرزمین هنر

او زاده هزار و سیصد و بیست ونه، مدرس و منقد سینما، مجری تلویزیون، نویسنده و مترجم و از پایه گذران برنامه سینمایی هنرهفتم، به سرپرستی زنده یاد اکبر عالمی است.

« هنرهفتم» نخستین برنامه تلویزیونی تخصصی مرتبط با فیلم و سینما، پس از انقلاب بود و اوحدی و عالمی، کارشناس مجری ثابت این برنامه بودند که در ابتدای دهه هفتاد از شبکه دو پخش می شد و مخاطبان و تاثیر فراوان در ارتقای سطح  دانش سینمایی علاقه مندان داشت.

اوحدی دانش آموخته کارگردانی سینما  از دانشکده هنرهای دراماتیک و فوق لیسانس سینما و تلویزیون از دانشگاه سیراکیوز نیویورک است.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

او از سال شصت و یک تدریس سینما را در دانشکده صدا و سیما آغاز کرد و همزمان تاکنون به نگارش مقالات سینمایی و نقد و ترجمه می پردازد.

آثار مسعود اوحدی

 

برخی ترجمه های پر مخاطب او عبارت انداز: سرگئی ایزنشتین، فیلمنامه های هالیوودی “طلای ساتر – تراژدی آمریکایی”، ایورمونتاگ، نشانه شناسی و زیباشناسی سینما، کازابلانکا هوارد، هفت سامورایی، برگمان به روایت برگمان، فیلمنامه “محله چینی ها” و….

مسعود اوحدی کتابهایی هم تالیف کرده است ازجمله: نظریه روایت ذهنیت در سینمای کلاسیک، روش یابی پژوهش های سینمایی، راهنمای تحقیق برای تولیدات رسانه ای، شیوه تحقیق در رادیو و تلویزیون، روایت شناسی سینما و تلویزیون و.. او دستیارکارگردانی را نیز در فیلم توجیه تجربه کرده  است.

درودها بر مسعود اوحدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

− 5 = 1