بالاترین مرجع تصمیم گیری، آرای مجمع عمومی و اساسنامه خانه تئاتر است|سرزمین هنر|تئاتر|
در متن این یاداشت آمده است:
این یک دیدگاه است
طی سه جلسه ای که رییس هیات مدیره خانه تئاتر (آقای ایرج راد ) با نمایندگان صنوف داشتند ، مستقیم و غیر مستقیم به دیدگاه خود در اداره خانه تئاتر اشاره کردند .
ایشان که چند دوره مدیر عامل خانه تئاتر و اکنون رییس هیات مدیره آن هستند نحوه عملکرد خود را با تکیه بر خردجمعی ، برآیند نظرات هیات مدیره که حاصل آرای مجمع عمومی است، قرار داده اند .با تاکید بر این که همواره باید اندیشه های مختلف را شنید و بهترین آنها را برای عملکرد لحاظ نمود .
به گفته ایشان دستمایه ما برای تصمیم گیری همواره اساسنامه خانه تئاتر بوده که بالاترین مرجع ونتیجه آرای مجمع عمومی است .
بنابراین فعالیت ما بر این مبنا بوده که هر گونه خودمحوری و تصمیم فردی مردود و تشخیص انجام امور به صلاحدید جمع باشد و هیچ قدمی خارج از منافع خانه تئاتر برداشته نشود.
تسهیلات و امکانات خانه تئاتر، شفاف ، آشکار و عادلانه بر حسب نیاز اعضا و انجمن ها به آنان تخصیص یافته، بی آنکه ارتباط با افراد یا انجمنی خاص در الویت واقع شود .
چند سال تلاش شد که حرفه هنری به صورت شغل از طرف وزارت کار پذیرفته شود .اینک که با تایید قوانین کشوری ، تشکل های صنفی تئاتر بتدریج شکل می گیرند ، مسئله ارتباط شان با خانه تئاتر مطرح می شود . این تجربه ای است نو که بایستی مرحله به مرحله با آن پیش رفت. خانه تئاتر و تشکل های صنفی تئاتر حامی و مکمل یکدیگرند . بدیهی است با گذشت زمان و تشکیل تشکل های صنفی، اساسنامه نیز تغییر کند که آن هم در یک هیات مدیره مجرب و منتخب مجمع عمومی شدنی است .
قرار نیست خانه تئاتر مصادره شود ، بین صنوف تقسیم شود و یا بی مسوول رها شود که سرنوشتی جز ویرانی نخواهد داشت .
این خانه نتیجه تلاش چندین ساله است و نه یک ساختمان ، بلکه باید به عنوان مکانی که دارای شخصیت است برای تئاتر ایران حفظ شود .