بالاترین مرجع تصمیم گیری، آرای مجمع عمومی و اساسنامه خانه تئاتر است

فرزانه نشاط خواه عضو هیات مدیره انجمن صنفی بازیگران تئاتر ایران در یاداشتی درباره سه جلسه گذشته رییس هیات مدیره خانه تئاتر با نمایندگان اصناف که طی هفته های گذشته برگزار شده توضیح داد و خانه تئاتر و تشکل های صنفی تئاتر را حامی و مکمل یکدیگر دانست.

بالاترین مرجع تصمیم گیری، آرای مجمع عمومی و اساسنامه خانه تئاتر است|سرزمین هنر|تئاتر|

در متن این یاداشت آمده است:

این یک دیدگاه است

طی سه جلسه ای که رییس هیات مدیره خانه تئاتر (آقای ایرج راد ) با نمایندگان صنوف داشتند ، مستقیم و غیر مستقیم به دیدگاه خود در اداره‌ خانه تئاتر اشاره کردند .

ایشان که چند دوره مدیر عامل خانه تئاتر و اکنون رییس هیات مدیره آن هستند نحوه‌ عملکرد خود را با تکیه بر خردجمعی ، برآیند نظرات هیات مدیره که حاصل آرای مجمع عمومی است، قرار داده اند .با تاکید بر این که همواره باید اندیشه های مختلف را شنید و بهترین آنها را برای عملکرد لحاظ نمود .

به گفته ایشان دستمایه ما برای تصمیم گیری همواره اساسنامه خانه تئاتر بوده که بالاترین مرجع ونتیجه آرای مجمع عمومی است .

بنابراین فعالیت ما بر این مبنا بوده که هر گونه خودمحوری و تصمیم فردی مردود و تشخیص انجام امور به صلاحدید جمع باشد و هیچ قدمی خارج از منافع خانه تئاتر برداشته نشود.

تسهیلات و امکانات خانه تئاتر، شفاف ، آشکار و عادلانه بر حسب نیاز اعضا و انجمن ها به آنان تخصیص یافته، بی آنکه ارتباط با افراد یا انجمنی خاص در الویت واقع شود .

چند سال تلاش شد که حرفه هنری به صورت شغل از طرف  وزارت کار پذیرفته شود .اینک که با تایید قوانین کشوری ، تشکل های صنفی تئاتر بتدریج شکل می گیرند ، مسئله ارتباط شان با خانه تئاتر مطرح می شود . این تجربه ای است نو که بایستی مرحله به مرحله با آن پیش رفت. خانه تئاتر و تشکل های صنفی تئاتر حامی و مکمل یکدیگرند . بدیهی است با گذشت زمان و تشکیل تشکل های صنفی، اساسنامه نیز تغییر کند که آن هم در یک هیات مدیره مجرب و منتخب مجمع عمومی شدنی است .

قرار نیست خانه تئاتر مصادره شود ، بین صنوف تقسیم شود و یا بی مسوول رها شود که سرنوشتی جز ویرانی نخواهد داشت .

این خانه نتیجه تلاش چندین ساله است و نه  یک ساختمان ، بلکه باید به عنوان مکانی که دارای شخصیت است برای تئاتر ایران حفظ شود .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

48 − 45 =