هیأت انتخاب فیلم فجر باید امانتدار همه فیلم ها باشد

هیأت انتخاب فیلم فجر باید امانتدار همه فیلم ها باشد |سیدرضا اورنگ |سرزمین هنر |سینما| هیأت انتخاب فیلم فجر به زودی فیلم های حائز شرایط برای حضور در جشنواره را معرفی می کند.ضمن عرض خسته نباشید حضور اعضای این هیات،وظیفه داریم نگرانی خود را نیز اعلام کنیم.

نگران هستیم که خدای نکرده،حقی از صاحب حقی پایمال شود و دلی شکسته. دل کارگردان و عوامل یک فیلم که تمام تلاش خود را به کار برده اند تا اثرشان استانداردهای لازم را داشته باشد،اما به دلایلی معلوم و نامعلوم از گردونه رقابت خارج شود.

از دکتر اسماعیل بنی اردلان که هم سینمای ایران را می شناسد و هم با ساز و کار مدیریت آشناست،می خواهیم مانند همیشه که دنبال احقاق حق بود و در برابر فشارها سر خم نمی کرد،امروز هم چون همیشه رفتار کند.

از دیگر اعضای هیات انتخاب نیز درخواست می کنیم که چنین عمل کنند و نگذارند بیرون از عرصه سینما برای آن تصمیم گیری شود.

هیأت انتخاب فیلم فجر و فیلمهای ارگانها

امسال تعداد فیلم های ارگانی و تولیدات بنیاد فارابی چشمگیر است.امیدواریم اعضای هیات انتخاب،با سعه صدر و عدالتی که در وجودشان باید متجلی باشد،اجازه ندهند فیلمی که شرایط حضور را ندارد،به خاطر برخی فشارها مورد پذیرش قرار بگیرد و بالعکس.

شاید این محتوا را نیز دوست داشته باشید

هر فیلمی که شرایط استاندارد را دارد،باید مورد قبول واقع شود،چه متعلق به بخش خصوصی باشد و چه دولتی. مهم این است که حق کسی ضایع نشود و خستگی کار بر تن کسی نماند.
همه فیلمسازان،به خصوص جوانان،چشم شان به عدالت هیأت انتخاب فیلم فجر است تا حق را به دست حق دار برساند. اگر انتخاب از روی عدالت باشد،بی شک همه خواهند پذیرفت،اما اگر شائبه ای در انتخاب ها وجود داشته باشد،نه رأی هبأت انتخاب فیلم فجر را می پذیرند و نه اعضای هیات را به خاطر پا گذاشتن روی عدالت می بخشند.
جشنواره فیلم فجر،ویترین همه سینمای ایران است.بنابراین باید محلی برای عرضه تمام فیلم ها با گرایش های مختلف باشد،نه اینکه تمایل به یک سمت خاص داشته باشد و از آثار خاصی حمایت کند.

جشنواره فیلم فجر، جزو مایملک هیچ کس و هیچ جا نبوده و نخواهد بود. متعلق به سینماگران و مردم است. مسوولان و مدیران فقط وظیفه دارند امور اجرایی را به نحو احسن انجام دهند.

هیچ وزیر و مدیری حق نداشته و ندارد برای سینمای ایران تعیین تکلیف کند.کسی حق ندارد با زور دنبال تغییر ذائقه مخاطبان و عاشقان سینما باشد.

اهمیت توجه به فیلمسازان جوان در چارچوب قانون

باید به فیلمسازان جوان و با تجربه در چارچوب قانون،فرصت و فضا داد تا هنر و کارایی خود را به تماشا بگذارند.به مخاطبان هم احترام گذاشت و اجازه داد خودشان فیلم مقبول خود را انتخاب کرده و به تماشا بنشینند.

بعد از دهه باشکوه ۶۰،مدیران بخش دولتی و خصوصی،با خصومت خاصی دنبال تغییر ذائقه مردم به نفع خودشان بودند.این تمامیت خواهی و منفعت طلبی باعث شد،اوضاع سینمای ایران به این حال و روز اسفناک بیفتد.
مدیران بخش دولتی و خصوصی از رویه اشتباه و کشنده خویش که باعث به نفس نفس افتادن سینمای ایران شد دست بردارند و بگذارند فیلمسازان فیلم خود را بسازند و مخاطبان هم آزادانه طبق سلیقه و ذائقه خویش فیلم ها را برای تماشا انتخاب کنند.

هیأت انتخاب فیلم فجر و در رأس آن دکتر اسماعیل بنی اردلان و پوران درخشنده،نباید اجازه دهند تا دیگران برای سینمای ایران برنامه بچینند و به آن خط دهند. این هیأت باید امانتدار و مدافع همه فیلم ها باشد،نه آثاری خاص و سفارش شده.
همه مردم و سینماگران از این هیات چنین انتظاری دارند،نباید آنان را ناامید کرد تا دوباره دلسردی و افسردگی بر سینمای ایران،سینماگران و مخاطبان سایه سنگین بگستراند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

58 − 54 =