واکنش هنرمندان ایرانی به توهین ترامپ به نام خلیج فارس

به فاصله اندکی از سخنرانی جنجال برانگیز دونالد ترامپ درباره کشور عزیزمان ایران و تحریف نام «خلیج فارس» ، موجی از اعتراضهای مدنی ایرانیان در سراسر جهان شبکه های اجتماعی را دربرگرفت. نام خلیج فارس و persian gulf به سرعت ترند اول توئیتر شد و تصاویر پروفایلهای بسیاری از ایرانیان در تلگرام و واتس آپ به رنگ پرچم پرافتخار ایران تغییر پیدا کرد.

هنرمندان کشورمان هم به طور خودجوش و همگام با سایر هموطنانشان به این سخنان موهن واکنش نشان دادند که در نوع خود جذاب و قابل ستایش است. اصحاب فرهنگ و هنر یا با زبان طنز یا تصویر یا ویدئو اعتراض خود را به تحریف نام خلیج فارس در سخنرانی رییس جمهور ایالات متحده ی آمریکا نشان داده اند. در این پست به بخشی از این واکنشها که در همان ساعات اولیه ی بعد از سخنرانی دونالد ترامپ در صفحات رسمی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه در شبکه های اجتماعی منتشر شد نگاهی انداخته ایم .

صفحه اینستاگرام حمید فرخ نژاد (بازیگر)

حمید فرخ نژاد با انتشار عکسی از نقش آفرینی اش در فیلم سینمایی گشت ۲ به طعنه به ترامپ گفته است: طوفان کاترینا هم کار ماست!

 

اعتراض فرخ نژاد به ترامپ

صفحه ی اینستاگرام رامبد جوان(کارگردان و بازیگر)

رامبد جوان یک عکس را با مضمونی جالب منتشر کرده است. شناسنامه ای برای خلیج فارس

شناسنامه خلیج فارس

کانال تلگرام محسن شریفیان( آهنگساز  و خواننده)

محسن شریفیان در کانال تلگرامی خود اقدام به انتشار یک ویدیو کرد . در این کلیپ مستند کوتاهی دیده می شود که به معرفی ایران می پردازد.

این هنرمند  در کپشنی زیر این ویدئو نوشته است:

 this is Iran, and this is Persian gulf

 

صفحه ی اینستاگرام و کانال تلگرام علیرضا دباغ (سردبیر فصلنامه سرزمین هنر)

علیرضا دباغ با چاپ تصویری از یک نقشه قدیمی منقش به نام persian gulf چنین نوشته است:

نام خلیج فارس برتمامی نقشه های تاریخی جهان نقش بسته است؛حتی در کتابخانه ی کنگره ی آمریکا….جایی که بعید است کسی مثل ترامپ به آن سری بزند….خلاصه اینکه این چیزی نیست که بتوان سر میز معامله ی چند شیخ و امیر با دلال پیری مثل دونالد آن را عوض کرد.

نقشه خلیج فارس

 

ترامپحمید فرخ نژادخلیج فارسرامبد جوانعلیرضا دباغمحسن شریفیانهنرهنرمندان
دیدگاه (0)
دیدگاه جدید