“سرخپوست” دربرابر”کاستر” های سینما!

پرونده فیلمسوزی فیلم های اکران رمضان به همت نامسوولان سینما و چکمه پوش های مافیا با شکست اغلب فیلم ها در گیشه، بسته شد، فیلم «زهر مار» جواد رضویان مورد لطف آنها واقع و اکرانش تااطلاع ثانوی به تعویق افتاد!وفیلمهای ماهمه باهم هستیم (کمال تبریزی) ، سرخپوست (نیماجاویدی)، شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار) ودختر شیطان (قربان محمد پور) اکران خود را از عید فطرآغاز کردند.

فیلم سرخپوست، صرفنظرازحاشیه های آن! و سوژه نه چندان تازه اش، در میان تولیدات رایج سینمای ایران وفیلمهای اکران، از نظر ساختار سینمایی، پردازش جذاب داستان و کاراکترها و کارگردانی حرفه ای، کم نظیراست در واقع سرخپوست، نه فقط یک اثرسینمایی قوی در فرم و محتوا که “سینما” است.

نیما جاویدی و یک اثر پلیسی:

نیما جاویدی با فیلم سرخپوست توانسته است، یک اثرپلیسی خوش ساختار وانسان محوربسازد و افزون بر به کارگیری الزامات ساخت یک اثرسینمایی دیدنی و کم نقص، داستان فیلم را درقالب سینما بازآفرینی کند.

کمال تبریزی فیلمسازی کاربلد و توانا است، ولی مدتها است که آثارش ازسطوح متوسط و بالای متوسط فراتر نمی رود.

گرچه موضوع های متنوع ومتفاوت، اغلب فیلمهای چندسال اخیراو راشکل داده اند، لیکن سطحی نگری و سطحی نمایی، شعارگویی و کم کاری در کارگردانی و بی توجهی به ساختار هنری نگذاشته اند، آثاراو ماندگارشوند.

فیلم سطحی ما همه با هستیم:

ماهمه با هم هستیم، فیلمی سطحی و سردستی و ازنظر سینمایی، کاری متوسط است و انگولک های سیاسی و اجتماعی تکراری فیلم تاثیرگذار و مخاطب پسندنیست.

فیلم سینمایی ما همه با هم هستیم

فرصت طلبان، سودبران و سیاسیون سینما از نرگس آبیار که هنوز راه خود را درسینما نیافته، ملیجک ساخته اند.

باآنکه فیلم جدید او ، شبی که ماه کامل شد با حمایت بنیاد  فامیلی “فارابی “ساخته شده و پشتیبانی مافیا را به همراه دارد و گوشه ای از زندگی “ریگی” جنایتکار را دستمایه قرار داده و نرگس آبیار را در فیلمسازی، اندکی جلوتر وپخته ترمی نماید، اما از لحاظ داستان سازی، نگاه تحلیلی به پدیده شوم ریگی و شخصیت پردازی، دچار مشکل و نقص محتوایی و مضمونی است.

در واقع سایه سنگین ملودرام سازی سطحی برسر محتوا و وقایع  مرتبط باریگی سایه انداخته و از فیلم، اثری حادثه ای و شعاری ساخته است.

دومین کار سینمایی مشترک ایران ، هند:

دخترشیطان، بعدازفیلم «سلام بمبئی» ، دومین فیلم مشترک ایران و هند «قربان محمد پور» است؛ یک درام حادثه ای عاشقانه و موزیکال متوسط باچاشنی مسایل انسانی واجتماعی.

فیلم سینمایی دختر شیطان

این فیلم باتکیه برلوکیشن ها، فضاسازی ها، داستان عشق انگیز ورقص و آواز وبازیگران هندی، چشم به گیشه دوخته است. تبلیغات مناسب و سلامت و حمایت های مردمی! در شرایط مافیازده و ناعادلانه اکران سینما، در سرنوشت فیلم ها می تواند تاثیرگذارباشد!

اکران عید فطرجواد رضویانزهر مارسینمایی سرخپوستفیلم سینمایی شبی که ماه کامل شدفیلم سینمایی ما همه باهم هستیمکمال تبریزینرگس آبیارنیما جاویدی
دیدگاه (0)
دیدگاه جدید