درمیان شادی پیشکسوتان،هنرمندان و علاقمندان،رادیو ۷۷ ساله شد

جشن تولد ۷۷ سالگی رادیو شب گذشته در میان شور و شادمانی جمعی از پیشکسوتان، هنرمندان ،کارکنان و شنوندگان رادیو به ابتکار وبسایت هنرلند، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم پرشور که از ساعت ۱۸:۳۰ یکشنبه سوم اردیبهشت با آیاتی از قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، دکتر سلیمانی رئیس فرهنگسرای ارسباران با خیرمقدم به حضار، رادیو را رسانه ای صمیمی و مردمی عنوان کرد و از اینکه جشن  تولد ۷۷ سالگی تأسیس رادیو، در این فرهنگسرا برگزار می شود اظهار خوشوقتی کرد.

سپس فیلم مستند” آقای هرتز” ساخته صادق داوری فر به نمایش درآمد که مورد توجه و تشویق حاضران قرار گرفت. پس از آن میزگرد نقد و بررسی فیلم با اجرای آقای جاهد منتقد و مسؤل باشگاه فیلم تهران و باحضور آقایان استاد علیرضا چابکرو عضوشورای سیاستگذاری فصلنامه سرزمین هنر و دکتر کاظمی دینان رئیس انجمن روابط عمومی ایران برگزارشد که در آن به نقش ممتاز رادیو در بین رسانه ها و جایگاه آن در عصر گسترش اینترنت اشاره شد. سپس از «سیدسراج الدین موسوی» که این فیلم مستندبر اساس شخصیت واقعیش ساخته شده است دعوت بعمل آمد که دقایقی با حضار رو در رو گفتگو کند .

آقای موسوی همانگونه که در فیلم نیز نشان داده شده بود عاشقانه رادیو را دوست دارد. او از رادیو بعنوان زندگی یاد کرد و دلتنگیهایش را از روزگار پیش آمده بر رادیو ساده و صمیمی بیان کرد. سپس با پخش صدای جاودانه مرحوم سید رضا سجادی که برای نخستین بار در چهارم اردیبهشت ۱۳۱۹ اعلام رسمی راه اندازی رادیو ایران را انجام داده بود و سرود “ای ایران” با صدای مرحوم” بنان ” برنامه “ارمغان اردیبهشت” ویژه تولد ۷۷سالگی رادیو آغاز شد و تجلیل از پیشکسوتان رادیو در میان تشویق بی امان علاقمندان این رسانه مردمی کلید خورد. دراین مراسم  که دکتر حسن خجسته وجمعی از اساتید دانشگاه و کارکنان رادیو از شهرهای مختلف مانند بندرعباس و زابل و مردم قدرشناس و علاقمند رادیو حضور داشتند از مقام پیشکسوتان زیر تشکر کرد :

خانم سرور پاکنشان،ایرج برخوردار،محمد قربانی،ماهداد توکلی،سیدمهدی سدیفی،بهروز رضوی،علی آذری ارغون و مریم نشیبا

این مراسم که  با مشارکت فصلنامه سرزمین هنر و ماهنامه مدیریت ارتباطات و فرهنگسرای ارسباران در شب تولد رادیو در تهران برگزار شد، به صورت زنده در صفحه اینستاگرام هنرلند پخش می شد.

با ما همراه باشید با گزارشهای بعدی از این رخداد مهم فرهنگی در روز جشن تولد ۷۷ سالگی رادیو

 

جشن تولد 77 سالگی رادیودکتر حسن خجسته
دیدگاه (1)
دیدگاه جدید
  • محمد زند

    با سپاس فراوان از برگزار کنندگان این مراسم ارزشمند که باعث شد چهره ها و صداهای ماندگار رادیو دوباره دیده شوند