اهالی شریف سینما باید لکه ننگ بی ادبان را از دامن هنرهفتم بزدایند

اهالی شریف سینما باید لکه ننگ بی ادبان را از دامن هنرهفتم بزدایند،اگر نزدایند دامنگیر خواهند شد.

اهالی شریف سینما باید لکه ننگ بی ادبان را از دامن هنرهفتم بزدایند|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

ملانصرالدین را دیدم گوشه حیات، کنار الاغ با وفایش نشسته و دست ها را تا آنجایی که جا دارد به سمت آسمان گرفته و با تمام وجود می گوید: خداوندا،سایه شوم بی ادبان و گنجشک مغزان را از سر سینمای ایران کم بفرما!

نزدیک رفتم و پرسیدم:قربان قد و بالای تان،چه پیشامدی رخ داده که چنین دست ها را به هوا پرتاب کرده و با سوز و گداز دعا(نفرین) می فرمایید؟

گفت: تعدادی بی سواد یا کسانی که در مدرسه هر روز گوشه کلاس یک لنگ پا می ایستادند و مدام توسری می خوردند و از درس و مشق چیزی نفهمیدند و نمی فهمند،بر اثر یک اتفاق نامیمون یا داشتن پارتی، خود را به سینمای ایران نزدیک کردند و دور از چشم سینماگران با سواد و دلسوز،خویش را مانند انگل به بدن نحیف سینمای ایران چسباندند و چون زالو خون آن را مکیدند و می مکند!

این عده قلیل که نه ادب دارند،نه هنر شناس هستند و نه سینماآشنا،حتی قدرت تحلیل یک گنجشک کوچک مغز را هم ندارند،اما به محض دیدن لاشه ای متعفن،مانند کلاغ روسیاهی قارقار می کنند و بال به هم می کوبند تا دیگران را با خبر کرده و کشف شان را به چشم آنها بکشانند!

وقتی فیلمی می سازند،آن قدر متعفن است که حتی کفتارانی که بدترین بو،برای آنان حکم گلاب کاشان را دارد، دست بر بینی گذاشته و از تعفن این «لاشه فیلم» با تمام سرعت گریخته و سر به بیابان می نهند!

این بی ادبان لقمان ندیده که معدود هستند،از هر ۱۰ کلامی که بر زبان درازشان چون گنداب و زهراب جاری می کنند،یازده کلمه فحش و ناسزاست!

اصلا بلد نیستند غیر از ناسزا چیزی بر زبان بیاورند،زیرا در تمام دوران کودکی،نوجوانی و جوانی،صغیر و کبیر ، مدام بر سرشان زده و به آنان ناسزا گفته اند و این فلک زده ها نیز شنیده و در مغز کوچک خود حفظ کرده اند!برای همین است که غیر از فحش و ناسزا چیزی نیاموخته اند که بر زبان جاری کنند!

روزگاری،این عده اندک بی ادب و فحاش و هتاک،بر تن نحیف سینمای ایران چون دمل چرکین و دردناکی نشسته بودند که می شد آزارشان را تحمل کرد یا با نشتری از شرشان خلاص شد،اما امروز این دمل های چرکین و آزاردهنده تبدیل به قانقاریایی کشنده شده اند که باید توسط جراحان چیره دست و با ادب سینمای ایران قطع و به زباله دانی انداخته شوند.اگر چنین نکنند،قانقاریای بی ادبی و هتاکی کل اندام سینمای ایران را سیاه کرده و به کام مرگ خواهد کشاند.

اهالی شریف سینما باید لکه ننگ بی ادبان را از دامن هنرهفتم بزدایند،اگر نزدایند دامنگیر خواهند شد.

ملانصرالدین سپس رو به حقیر کرد و گفت:تو برای کم شدن شر این افراد از سر سینمای ایران،دعای(نفرین) بهتر و کارسازتری بلدی؟!

 

ایرانبی ادببی ادبانسیدرضا اورنگسینماشریففحاشقانقاریاملانصرالدینهنرهفتم
دیدگاه (0)
دیدگاه جدید