آقای زین العابدین،جان هرکسی که دوست دارید،اعضای تکراری شوراهای مختلف بنیاد فارابی را از اساس تغییر دهید

مجید زین العابدین نیز پا جای پای جوادی و دیگر مدیرانی خواهد گذاشت که در این عرصه توانایی عرض اندام نداشته و ندارند.بی شک، وی هم به جای افراد توانا،دوستان و نزدیکان خویش یا سفارش شده ها را پست و مقام خواهد داد.

آقای زین العابدین،جان هرکسی که دوست دارید،اعضای تکراری شوراهای مختلف بنیاد فارابی را از اساس تغییر دهید|سیدرضا اورنگ|سرزمین هنر|سینما

ایسنا:رییس سازمان سینمایی کشور و رییس هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی طی حکمی مجید زین‌العابدین را به سمت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی منصوب کرد.

بارها گفتیم و نوشتیم که سیدمهدی جوادی مرد این میدان نیست،اما گوش شنوایی نبود تا بشنود.عداوتی با جوادی نداریم،اما خودش می داند که عملکرداش قابل دفاع نیست.

وی افرادی را در بنیاد فارابی پست و مقام داد که اصلا شایستگی آن را نداشتند،اما به خاطر عدم شناخت نسبت به سینما، آنچه را که به او گفتند انجام داد و نتیجه بد و تلخ آن را هم دید و چشید.

طرح هایی که در این حدود دو سال از طرف مدیریت فارابی مطرح و رسانه ای شد،نه کارشناسایی شده بود و نه قابلیت اجرا داشت،فقط تبلیغات صرف بود.

مجید زین‌العابدین را نیز سال هاست می شناسیم،اما با مسوولیت های تلویزیونی،نه سینمایی.تنها مسوولیت سینمایی وی دبیری شورای اتاق فکر سینما در رسانه ملی است که اصلا ملاک خوبی نیست.

نمی دانیم چرا رییس سازمان سینمایی،نزدیک به دو سال تحمل کرد تا به ضعف مفرط جوادی پی ببرد؟شاید هم برده بود،اما نگذاشتند اقدامی کند.

زین العابدین را هم انتخاب خود آقای خزاعی نمی دانیم،شاید این انتخاب در راستای نزدیکی بیشتر سازمان سینمایی به صداوسیما باشد که از نظر ما قطعا این گونه است.وگرنه در عرصه سینما و رسانه افرادی بودند و هستند که می توانستند بنیاد فارابی را بهتر از تلویزیونی ها اداره کرده و به جایگاه خود برگردانند،اما نمی خواهند افراد توانا مسوولیت ها را به عهده بگیرند!

مجید زین العابدین نیز پا جای پای جوادی و دیگر مدیرانی خواهد گذاشت که در این عرصه توانایی عرض اندام نداشته و ندارند.بی شک، وی هم به جای افراد توانا،دوستان و نزدیکان خویش یا سفارش شده ها را پست و مقام خواهد داد.امری محال است که وی خارج از دایره تنگ خودی و غیرخودی عمل کند.انتصاب های آینده وی به زودی ادعای ما را اثبات خواهد کرد.او در صداوسیما نیز به دوستان خود مسوولیت داد،نه افراد کاربلد و توانا.

امید داریم مجید زین العابدین،چارچوب بسیار تنگ و نفسگیر قفس خودی و غیرخودی را بشکند و هوای تازه ای را به فضای بسته فارابی بدمد،اما شدیدا ناامید هستیم که چنین اتفاقی بیفتد،زیرا بارها امید بسته و ناامید شده ایم.دیگر از کل سینمای ایران ناامید و سرخورده هستیم،چه بخش دولتی و چه خصوصی.هر دو بخش در راه نابودی سینمای ایران گام برداشته و برمی دارند.

کاری نداریم که این دشمنی با سینمای یاران،خواسته است یا ناخواسته، اما این مهم است که طرح های من درآوردی آنها در راستای نابودی سینماست،نه احیا و ادامه حیات آن.

برخی دوستان فکر می کنند ما قضاوت زودهنگام داریم،اما چنین نبوده و نیست،زیرا در حد شناختی که از وضعیت سینمای ایران و افراد آن داریم،پیش بینی می کنیم.

دوستانی که این گونه فکر می کنند،نگاهی به پیش بینی های ما بیندازند و بگویند چند درصد آن درست از کار درنیامده است؟

وضعیت اسفناک این روزهای سینمای ایران را حدود ۳۰ سال قبل پیش بینی کردیم که اتفاق افتاد.همان زمان نوشتیم که خانه سینما در آینده معضل بزرگی برای سینمای ایران خواهد شد که امروز همه شاهد آن هستند.

آقای زین العابدین،می دانیم که دوستان و سفارش شده ها را در بنیاد فارابی پست و مقام خواهید داد و سنت شکنی نخواهید کرد،اما تو را به جان هرکسی که دوست دارید یا به هر چیزی که اعتقاد کامل یا نیم بند دارید،اعضای تکراری شوراهای مختلف بنیاد فارابی را از اساس تغییر دهید،حتی یک نفر از گذشتگان را نگه ندارید،چون غیر از کارخرابی و فامیل بازی کاری نکردند!

یکی از معضلات بنیاد فارابی همین اعضایی بودند که اغلب آنان سال ها بدون تغییر حضور داشتند و با تصمیمات اشتباه شان تیشه به ریشه بنیاد و سینما زدند.بگذارید افراد کاربلد،متخصص و تازه نفس در این شوراها حضور پیدا کنند تا این بنیاد نفسی تازه کرده و جان دوباره بگیرد.

 

 

بنیاد فارابیتلویزیونجوادیسازمان سینماییسیدرضا اورنگسینماسینمای ایرانصداوسیمامجید زین‌العابدینمحمدخزاعی
دیدگاه (0)
دیدگاه جدید