معرفی نویسنده : دکتر مهدی ربی

دکتر مهدی ربی متولد بیست و هشتم مرداد سال ۱۳۵۹ در شهر اهواز است. مهدی ربی مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی ادبیات نمایشی را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران ، با رتبه اول گرفته است. وی دوره ی دکترای خود را در رشته ی فلسفه ی هنر از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران به پایان رسانده است. 

مهدی ربی تاکنون داور جوایز متعدد داستان نویسی بوده اند. جوایزی همانند جایزه ی گلشیری، داستان خوزستان، چراغ مطالعه ، شاهوار ، بوشهر و … از سری مسابقاتی بوده که وی داوری ان را بر عهده داشته. تا کنون دو کتاب از مهدی ربی از نشر چشمه به چاپ رسیده است . کتاب اول با نام ” آن گوشه دنج سمت چپ” شامل ده داستان  بود که کاندیدای نهایی جوایز گلشیری ، مهرگان ، برگزیده جلایزه روزی روزگاری و برنده نهایی جایزه منتقدین مطبوعات ایران در سال ۱۳۸۶ شده است . این کتاب به زبان های انگلیسی و ایتالیایی توسط انتشارات ” پونته۳۳” ترجمه شده است.

                               مهدی ربی

کتاب دوم دکتر مهدی ربی با نام ” برو ولگردی کن رفیق” هم کاندیدای نهایی جوایز گلشیری و روزی روزگاری  و برنده نهایی جایزه منتقدین مطبوعات ایران در سال ۱۳۸۸ شده است. کتاب ” برو ولگردی کن رفیق” شامل چهار داستان کوتاه است.

وی در حال حاضر مدرس داستان نویسی و نمایشنامه نویسی در دانشکده هنر و معماری و دانشکده سینما تاتر و همچنین استاد دانشکده هنرهای زیبا می باشند.

مهدی ربی از جمله نویسندگانی است که به دور از مصاحبه و جنجال و این محافل تازه ادبی ، تمام تمرکز خود را روی نوشتن و ادبیات گذاشته  و نویسندگان توانایی را در این راه با دانش خود پرورانده است. تا کنون عموم داستان های ایشان ، از دل زادگاهش اهواز برخاسته که همین ویژگی باعث تاثیر واقعیت گرایانه در ذهن مخاطب شده است.

               کتاب مهدی ربی

دیدگاه (0)
دیدگاه جدید