گیزلا وارگا سینایی در نمایشگاه هنر و ایدز

«از روزی که وارد ایران زمین شدم هنر ایران را دستمایه ی کارهایم کردم و از همان زمان فضای هنر و هنرمندان ایرانی مرا جذب کرد و همه کارهایم در دوره های مختلف راجع به هنر ایران است».

چهره ی متفاوتش را دوباره می بینم، از آخرین باری که در«گالری گلستان» دیده بودمش مدتی می گذرد، در کنار اثرش ایستاده و آن را تماشا می کند، تابلویی با نام «ملاقات».

« گیزلا وارگا سینایی» همسر خسرو سینایی و زاده ی کشور مجارستان است.

او ازبرگزاری سری سفرنامه اش که شامل هشت نمایشگاه در کشورهای مختلف بوده است یاد می کند و می گوید:«نمایشگاه آثارم، که شرح حال زندگی ام از لحظه ی ورود به ایران تا هم اکنون است قرار در ۱۳ ژانویه در «گالری ایرانشهر» به نمایش در آید».

تابلویی که به گفته ی خودش مرغ پرنده، با نام «ملاقات» است که نمایش چهار مرغ پرنده را در کنار هم، آن هم با سمبل های ایرانی نشان می دهد.

 وی به خبرنگار «هنرلند» گفت:«شیوه ای که من کار کردم در اکثر دنیا مرسوم است و این فیگور، جهانی ست و مرغ پرنده ها به نوعی خودم هستم که پرواز می کنم و به جایی دیگر می روم و این یک نوع آزادی است و من این را دوست دارم».

به عقیده ی«گیزلا سینایی» این نقاشی نماد جمع شدن زنان در ایران و جمع های دوستانه آنها ست و این جمع ها فقط مخصوص ایران نیست و حتی در مجارستان هم وجود دارد وادامه داد:« من با شناساندن هنر ایران و اروپا می خواستم بگویم که چیزهایی در هر دو فرهنگ وجود دارد که به صورت موازی با هم هستند و این اسطوره ها هم در فرهنگ ایران و هم در فرهنگ یونان، اروپا و فورکلور وجود داشته است.»

او در پایان برگزاری این نمایشگاه را یک اتفاق خوب دانست و این چنین گفت: «من در این نمایشگاه افرادی را می بینم که از بزرگان هنر هستند خوشحالم که آنها را در اینجا می بینم و امیدوارم که از این نمایشگاه ها بازهم برگزار شود».

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =